A hatalmas ázsiai ország a környezetet legsúlyosabban szennyező nemzetek közé tartozik, ezért fokozottan örvendetes minden olyan próbálkozás, amely csökkentheti India ipari károsanyag-kibocsátását. Ilyen lehetne a fosszilis kőolajat üzemanyagként részben kiváltó etanol, amelyet a világ más részein, így nálunk is egyre szélesebb körben alkalmaznak. Indiában azonban a cukornád, amely a bioüzemanyag egyik legelterjedtebb forrása, élelmiszernövény, ezért nem használható energetikai célra.
Bhavnagar-i kutatók azonban a közelmúltban tengeri hínárból állítottak elő etanolt, amelyet tíz százalék benzinnel keverve (E90) sikeresen teszteltek egy Ambassador gépkocsin. A központi só- és tengervegyészeti kutatóintézet (CSMCRI) munkatársai szerint munkásság nyomán három éven belül megkezdődhet a nagyszabású etanolgyártás.
A hínár komoly előnye, hogy nem vesz el termőföldet a gabonanövényektől, nem igényel öntözést, sem külön tápanyagokat. Sőt, a folyamat melléktermékeként magas tápanyagtartalmú nedv keletkezik, ami kiválóan alkalmas bio-trágyának, különösen a már említett, Indiában nagy jelentőségű cukornád hozamának (a tapasztalatok szerint akár 20 százalékos) növelésére. Az intézet egy öthektáros tengeri területen kezdi meg a hínártermesztést, ám öt éven belül tízezer hektárra tervezik bővíteni a „termővizet”, ami lehetővé tenné, hogy az üzemanyag etanoltartalmát 20 százalékra emeljék.
forrás: India Times
http://timesofindia.indiatimes.com/india/Soon-green-fuel-for-Indian-cars/articleshow/6035337.cms