HTML

Zöldblog.hu

Közlekedés, háztartás, energetika, úgy, hogy a bálnák sokáig dalolhassanak az érintetlen őserdőkben.

Linkblog

Friss topikok

Van-e vészfék az olajalapú civilizáció vonatján?

2011.09.16. 08:00 RT76

Emberek, ne vegyetek elemeket!

899 forint. Ennyibe kerül négy, darabonként 2500 milliamperórás nikkel-metálhidrid akkumulátor, használatra készre töltve a sarki Lidlben. És ennyibe kerül egy kilencvoltos akku, két bébi- vagy egy góliát-méretű akku is. Ki a fene vesz még hagyományos alkáli vagy szén-cink elemet?

Akkut mindenbe!

Úgy egy éve is lehet már, hogy először kiszúrtam a XXI. századi ember elsődleges olvasnivalójában, az akciós Újságban, hogy a diszkontboltban akciósan mindössze 899 forint az a négy ceruzaakku. amit fogcsikorgatva szoktam megvásárolni legalább 2-3 ezerért a nagyáruházakban, amikor új elemes biszbasz kerül a családba. Rohantam is legott, vettem három csomaggal. Egy még mindig bontatlanul lapul a fiókban. Elhamarkodtam a dolgot, nem sejtettem, hogy rögzül ez az árszint.

 

Pedig rögzült, és nem csak a ceruzaelemek kiváltására alkalmas AA szabványban, hanem a többi gyakori elemformátumban is. Azóta itthon 500-1000 újratöltésre alkalmas akkumulátor van elem helyett mindenben. Az olyan energiaigényes holmikba került be először a cucc, mint a kamerák, kézi GPS, távirányítós játékok, sírós babák, vezeték nélküli kapucsengő. Aztán akkut tettem elem helyett a maximum évente lemerülő faliórákba és a távirányítókba is. Legutóbb a szökőévente lemerülő fali termosztát és a gimnázium óta eddig egyszer frissített Sharp számológép kapott AAA-s akkut elem helyett.

Méretkódok:

Ceruza: AA Az a pici hosszúkás: AAA Kilencvoltos, nyalogatós: 9 Volt Bébi: C Góliát: D Laposelem: 4.5 Volt 12 voltos autóriasztóba: A23

Elemfetisiszták: itt a Mekkátok

A Ni-MH akkuknak elvileg van némi memóriaeffektusuk, azaz ha gyakran nem teljesen lemerült állapotról töltjük őket teljesen feltöltöttre, látszólag csökkenhet a kapacitásuk. Valamint önkisülésük is van, vagyis ha eltesszük őket a fiókba, és csak jövő ilyenkor vesszük elő, számíthatunk rá, hogy nem lesznek teljesen feltöltött állapotban. Ne de, könyörgök, 899 forintért ki nem kakkantja ezt le?

Tényleg, ki a fene vesz még hagyományos, eldobható elemet, és miért? Maximum azért, mert nem jár Lidlbe.

A Tesco polcán még drága az akku

A kontrollhoz véletlenszerűen kiválasztott hipermarketben ugyanis még nincs ilyen idilli állapot. 599 forint a négy darab, Power Hi Tech Extra Long Life hívószóval csalogató saját márkás alkálielem, ez a legolcsóbb kék-fehér megoldás a lemerült fényképezőgép gyors újra harcképessé tételére.

900-1100 forint a négyes Duracell illetve Energizer belépő modellje. A legolcsóbb akkumulátorcsomag persze ennél is drágább. Igaz, hogy az újratölthetőség miatt úgy is százszorosan megérné, de ha gyorsan kell konzervenergia kevés pénzért, biztos sokan inkább a 900 forintos megoldást választják a duplája helyett. Ez van, mi magyarok hagyományosan nem tudunk hosszú távban gondolkodni. Ezért szerencse, hogy a Lidl-féle 900 forintos akkucsomag mellett már nem is kell.

Olcsóbb a Ni-MH, mert jön a Li-PO

Az árcsökkenés oka különben, hogy már ez a sokszor, de lassan újratölthető nikkel-metál hidrid akkutípus is elavult. A higanyos elemeket ugye felváltotta a szén-cink, azokat a jóval tartósabb, igaz drágább alkáli. A kadmium miatt környezetre veszélyes nikkel-kadmium akkukat a nikkel-fémhidrid küldte süllyesztőbe, de már it vannak a lítium-polimer akkuk. Japánban az elmúlt években felére esett vissza Ni-MH forgalom, mert az egyelőre drágább, de könnyebb, tartósabb, nagyobb kapacitású, hamarabb újra tettre kész Li-PO akkuk kiszorították számos elektronikai cuccból.

Ez a folyamat nyilván hamarosan hozzánk is elér; ha jön az AA szabványos, négyesével 900 forintos Li-PO, talán én is elviszem majd az elektronikai szelektív gyűjtőbe a legfáradtabb nikkel-akkuimat.Az viszont már biztos, hogy egyszer használatos, pocsékolós, ráadásul immár az akkumulátorhoz képest röhejesen drága elemet többet a büdös életben nem veszek. Ti se vegyetek!

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zold.blog.hu/api/trackback/id/tr423228930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.09.16. 14:01:43

Alapvetően egyetértenék veled, a posztolóval, ha nem lenne ez az írás nyílt LIDL-reklám, valamint az "ezerszer tölthető" akku igaz lenne. A jobbak sem tölthetők néhány tízszer többször, és akkor is csak exponenciálisan csökkenő kapacitással. Sokat használtam akkukat (elemeket is), de amikor elmentem egy hosszabb, egy hónapos útra, 6 garnitúra akkuval, amiből 4 vadiúj volt, és mindössze egyetlen (régivel) jöttem haza, akkor azért bedurrant az agyam. Akkor kezdtem el mérni az akkuk teljesítményét, onnan a tapasztalat.

worxland 2011.09.16. 14:05:38

Sok butaságot írtál, de a lényegben teljesen igazad van. Alkáli elemeket kidobni, helyettük venni újratölthetőeket. Egy nagyberuházás azért van, kell hozzá egy jó töltő.

RowiwClub (törölt) 2011.09.16. 14:09:56

1000-szer? Márkás akksik sem bírják 3 évnél tovább, nemhogy egy teszkós olcsóság.
Amúgy tényleg akku kell, csak nem ilyen optimista elvárásokkal.

földes82 2011.09.16. 14:11:55

Alapvetően igazad van, én is akkut használok távirányítókba, de nagyon sok olyan dolog van, ami nem működik 1,2 V-on (illetve többszörösein. Például az általad istenített lidlben vett órák. Ha tudsz valahol 1.5 V-os akkut, írd meg.

Dr.Agon 2011.09.16. 14:19:07

Meg sajnos a ledes fejlámpa is elég bágyadtan szól 1,2 V-os akksiról, pedig az ilyeneknél lehetne jól kihasználni a tölthetőséget, nem a minimális fogyasztásű kütyüknél.

ace22 2011.09.16. 14:20:01

A lényege igaz: ahol lehet, akkut egyszerhasználatos elem helyett.

DE:

A NiMH feszültsége csak 1.25V - van olyan kütyü, ahol ez számít.

A töltő lehetőleg automata "feszültség gradiens" alapú, kisütésre képes legyen - párezer Ft, de ha nem hagyod a lemerült aksikat a készülékben lemerülve, akkor pár tucat (akár száz) alkalommal tölthető. Az 1000 feltöltés inkább csak laboratóriumban lehetséges.

Önkisütés: vannak alacsony ökisülésű NiMH aksik, picit kisebb kapacitással, mint a "normál" aksik.

Li-Ion: létetzik AA méretű Li-Ion aksi, (14500 típusjel), de 3.7V-os. Simán ceruzaelem helyére betenni nem jó ötlet, csak ha a készülék erre van tervezve (zseblámpáknál láttam).

PEter

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.09.16. 14:24:47

A már mások által említett aksitúlzásoktól (hányszor tölthető, meddig tart ki, a töltőkkel kapcsolatos gondok) eltekintve valóban észvesztően pazarló elemeket használni.

Azon kellene gondolkodni, hogyan lehetne őket adminisztratív módon visszaszorítani, mert amíg minden polcon ott vannak, addig az emberek meg is veszik majd.

Szóval lehet, hogy az elemeket kéne inkább betiltani, nem az izzókat. Vagy mondjuk bazinagy termékdíjjal sújtani.

@efes: Egyrészt vannak már tartós NiMH akkuk (eneloop és társai, mondjuk nem is lidl árszint, de azért egy szet 4000-ből kijön). Másrészt én szinte minden többnapos útra viszek töltőt.

phaszfej 2011.09.16. 14:36:28

A környezetvédők buzik.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.09.16. 14:43:56

@promontor: Olyan út volt, ahol nem lehetett számítani arra, hogy konnektort találunk (dzsungel, harmadik világ olcsó guest houseok, stb.). De jaja, töltő.

rockjano 2011.09.16. 14:44:08

A megoldás neve: Sanyo ENELOOP az a fehér kék felirettel. Felrakod a polcra ott áll hónapokig és nem merül le, a többi egy hét után újratöltés.

Ami még fontos de drága: Volcraft elemtöltő. Tud mindent elemeket lemeríteni töltés elött különböző feszültséggel tölteni, újjáéleszteni halott töltőselemeket stb... 7-8 e Ft de hosszútávon nagyon megéri.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 14:47:00

egy aprocska info...
eneloop aksit 1500szor ujra lehet tolteni es tartja is a naftat :)

amugy meg rendes AA aksi ha tobb mint 2000 mAh akkor tutti nem lehet 1000szer feltolteni, ha pl. 2800 mAh akkor mar tenyleg par szaz...

amugy a tescoban vettem 15 darabos elet most 300 Ftert, jo az is neha nem kell betilteani...
pl. ha 6os aksipak kell keves hasznalatra akkor nem biztos hogy akarok fenntartani aksikat arra, fokent ha LiPo -t toltok vele es nem mindegy hogy 9 V vagy 7.2 V

spontan · http://erdekessegek.info 2011.09.16. 14:55:41

Első lépésként arra kellene inkább buzdítani, hogy a használt elemeket ne a kukába dobják, hanem vigyék el a gyűjtőbe. Így talán még újra is hasznosítanak belőle.

Amúgy az olcsó akukkal nekem is rosszak a tapasztalataim. Néhány feltöltés után már igen hamar lemerülnek.

Sicc 2011.09.16. 14:57:10

Fel lehet tölteni az aksit ezerszer, csak használni nem lehet néhány tucat, vagy száz töltés után, és minden töltés után veszít a kapacitásából. Egy aksi soha nem lesz olyan jó, mint az elem.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 14:59:58

@rockjano: johetett volna ez a voltcraft info elobb is :((((

a lenyeg az hogy 1 - 4 legyen es ne 2 vagy 4 elemes toltes...
es hogy jo poen a gyorstolto de sajna az degradalja megint csak az elemeket

ace22 2011.09.16. 15:06:47

Nekem Voltkraft IPC-1L van.

A Conrad-nál láttam mostanában, 4 AA "ajándék" aksival.

qwertzu 2011.09.16. 15:14:47

Ezek a Lidl-ben kapható akumlátorok nem túl sárkányosak. Én is örültem nekik, hogy de jó olcsó, de pár hónap után már nem használhatóak rendesen fényképezésre.

okoska100 2011.09.16. 15:24:34

Teljesen igaza van a poszt írójának akkut mindenbe. CSAK NE VACAKOT! EZ MEG AZ!
Már az elmúlt évben is kapható volt a Lidli/Aldi csoda akku. Vettem is belőle gondoltam szuper lesz a digit. Fényképezőinkbe.A saját gépemben kerek 11 képet a nejemében valami csoda miatt kerek 15 képet tudtunk velük készíteni. Jópárszor kisütöttem és feltöltöttem őket de ez volt a maximum. Ennél még a sima Varta ceruzaelem is tovább bírja a gépben.
VAló igaz akkukkal kell kiváltani az elemeket mindenben évek óta ezt tesszük otthon sokkal gazdaságosabb mint kéthavonta venni az elemet CSAK NE SZART VEGYÜNK,beléjük

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 15:26:57

1. az olcsó aksi csak álmában szeretne 1000x ujratölthető lenni, a valóságban párszáz után kuka.
2. a lidl szürke tronik szerencsjáték, vagy használható vagy nem
3. volt piros eneloopjellegő tronik, az nekem egész jól hozza azt amit kell, izmos vakuban közel eneloop szintet tud.
4. A nem eneloop jellegő hagyományos aksik egy év mulva nem kicsit fognak merülni álltukban hanem üresek lesznek, rossz esetben döglöttek a mélykisüléstől.
5. az olcsó (vagy drága) aksi mellé kell egy JÓ töltőt is venni, (lásd fentebb emlitett IPC-1L vagy klónjai) ami ezért egy 10e Ftos azonnali kiadás az aksik mellé, amiket áruházakban szettben árulnak közel ennyiért azok kb aksigyilkolásra alkalmasak csak.

Jó az aksi, de nem a legolcsóbb azsrt kell megvenni és venni kell jó töltőt ha nem akarja az ember ráfizetni a gatyáját a "spórolásra"

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 15:38:28

tegyük még hozzá, hogy nem mindenbe jó az aksi, ugyanis az elem 1,5V mig a cerkaaksi 1,2V amit egynémyely eszközök már nem tolerálnak. Arról AA LiIon liPol aksiról nem érdemes álmodozni, ugyanis az alapból 3,6V/cella illetve duplaméretű AA verzióban már létezik, ott már csak kicsit kell visszavenni az aksi feszültségéből hogy pótolja a 2x1,5V-ot. Természetesen ehhez saját töltö kell, nem mehet az NiMh töltőbe

daniferi 2011.09.16. 15:56:12

Ami sokat eszik, abba tényleg érdemes aksit venni, de egy távirányítóba, amibe évente kell csak cserélni, felesleges szerintem.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.09.16. 15:58:53

Ez igaz. Én is igyekszem kiutálni mindenhonnan az elemeket.
De pár dolog azért akad.
Egyrészről kisebb az üresjárási feszültsége, ez néhány alkalmazásban számít.
Nagyobb az önkisülése, ezért olyan cuccokban, mint egy ébresztőóra, nem az igazi, mert aránytalanul túl sokat vesztesz önkisüléssel.
Illetve sokan nem tudják, hogy a nagy kapacitású akkuk (és a long life elemek) nagyobb belső ellenállással rendelkeznek, mint a kis kapacitásúak (és a heavy duty elemek), ezért nagy áramú eszközökben látszólag túl hamar lemerülnek. Már az is sokat segítene, ha a dolgokat arra használnák, amire tervezték őket :)

mig8 (törölt) 2011.09.16. 16:00:45

Egy apróság, talán nem is fontos. Veszek aksit, sokfélét. Van olyan, amelyiket csak 1x tudtam újratölteni. Pontosabban mindig hagyja magát újratölteni, csak épp pillanatok alatt lemerül.

Ilyet ne vegyetek :(

Überspannung 2011.09.16. 16:24:50

na és mit teszel a TV távirányítóba meg a faliórába? Elemmel ezek évekig működnek, de az akksik pár hónap alatt fogyasztás nélkül is lemerülnek, kiv. talán a sanyo eneloop, ami talán 1 évig bírja.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 16:35:17

@j'en ai fair any stone: bármelyik nextgen aksi birja egy évig a minimálfogyasztóban, eneloop, hybrio, r2u, akár a piros tronik is. olcsó (ilyen 8db-os hiperes emberi árú) alkáli se birja tovább, űbertarós nyuszis csillióért biztos tovább menne de annyit azért nem adok érte ha már van normális töltőm.

AczélGyuribácsi 2011.09.16. 16:45:23

Hát igen, amikor a blogger nem ért ahhoz amiről ír...
Páran jelezték a 1,2 Voltos problémát én még hozzátenném a lemerülési karakterisztika problémáját...
Például egy TV, videó vagy DVD távirányítóba a filléres elem hónapokig megy és jól "látható" amikor célszerű cserélni. Ugyanez a gond az elemlámpákkal is, a hagyományos elem szép lassan merül ki, de sokszor még "éppen jó", amikor szükség van rá.
Az akkumulátor azonban feltöltés után szépen elvan egy-két hónapig, majd sutty - vége! Teheted a töltőbe. A lámpa tegnap még világított - ma vak sötétség...
Az akkut tárolhatod töltve, az 2-3 hónap múlva, amikor kell, már nem jó.
elem = akku+töltés+időszakonként a tartalék töltése

Netuddki. 2011.09.16. 16:49:54

Hát bammeg, ekkora setétséget! Az a baj veletek ződekkel, hogy alapvetően helyes az irány csak közben akkora ostobaságokat tesztek vagy mondtok, hogy csak na.

1. NiMH elemnek nincs memóriaeffektusa, az a NiCd volt amit a kadmium miatt már régen betiltottak. A múlt évszázadból ittmaradt akkus kínai kisgépeket ettől függetlenül megpróbálják itt elsózni.

2. A NiMH akkumulátoroknak nagy az önkisülése. Kapucsengőbe meg távirányítóba aminek amúgy is KICSI az áramfelvétele JOBB az alkáli. Simán évekig elmegy vele.

3. A Li akkuknak nagyobb a feszültsége mint a hagyományos alkáli elemeknek, úgyhogy ilyet nem fogsz betenni a régi készülékedbe. Amelyik meg már eleve Li akkus, abban nemigen fogsz akkut cserélgetni.

ace22 2011.09.16. 16:55:54

@kovi1970: Így igaz. Kis fogyasztású készülékbe (távirányító, falióra, számológép) az alkáli az optimális. A NiMH nemcsak a feltöltés-kisütés ciklusok számával öregszik, de az idővel is - hiába töltöd fel a falióra aksiját csupán ötször, annyi idő alatt kaput.

Digitális fényképezőgép viszont zabája az elemeket - az alkáli elemek érzékenyek a nagy áramfelvételre, a NiMH bírja. Viszont elöregedve nő a belső ellenállása!

Li-ion: van olyan kütyü, ami széles feszültségtartományon belül képes üzemelni, tipikusan az egy-két cellás LED zseblámpák - itt 1.1V-4.3V között adják meg a működési tartományt. Itt lehet AA méretű Li-Ion cellát használni - mellesleg van univerzális töltő, amit NiCd, NiMG és Li-Ion aksit is tölt.

Netuddki. 2011.09.16. 17:00:20

@ace22: Hát, az olyan olcsó kínai zseblámpába amik pont 2 cella alkáli elemmel (~3V) világítanak nem tennék 2 cella Li-ost (8.4V).
Ha nincs benne védelem, akkor rögtön tönkremegy, vagy ha van is sokkal többet fogyaszt mint kéne...

H.A. 2011.09.16. 17:02:59

Ha már úgyis megreklámozták a Conradot: ott szemeztem valamikor 25x újratölthető AA akkukkal. Tán van még nekik olyan.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 17:03:45

@AczélGyuribácsi: "Az akkut tárolhatod töltve, az 2-3 hónap múlva, amikor kell, már nem jó."

Vagy de jó ha nem hagyományos aksit veszel hanem eneloop félét.

"Ugyanez a gond az elemlámpákkal is, a hagyományos elem szép lassan merül ki, de sokszor még "éppen jó", amikor szükség van rá."

Érdekes, nálam a cerkaaksis lámpa is igy csinálja.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 17:08:56

@kovi1970:

1. ". NiMH elemnek nincs memóriaeffektusa"

de van az NiMh-nak is memóriaeffektusa, bár kevésbé nagy mint az NiCd, ez tény, de igy is jelentős.

2. "A NiMH akkumulátoroknak nagy az önkisülése."

A hagyományos NiMh-nak nagy az önkisülése, de tele vannak a boltok alacsony önkisülésűvel, ezek már simán mehetnek távirányitóba, évi 1db töltést azért kibir egy állampolgár.

@H.A.: Azok szerintem RAM elemek lesznek, az a tölthető elem 1,5V és saját töltő kell hozzá.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 17:10:59

@kovi1970: tegyél bele 1 cellás litiumost az 3,5v körül van 2xAA méretben.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 17:12:41

OFF ezt az s-t nem lehetne ip alapon bannolni az egész blog.hu-ról?

ace22 2011.09.16. 17:13:47

@kovi1970: Azokra a zseblámpákra eleve meg van adva ez a feszültség. Melleseg a legtöbb ilyen: a fehér LED-ek nyitófeszültsége magasabb 1.5 (vagy akár 3V)-nál, tehát van bennük szabályzóáramkör. De ettől függetlenül általános elemkiváltásra a Li-Ion nem alkalmas.

@H.A.: Az tölthető alkáli (nem vicc) lehetett. Valami miatt eltűnt a süllyesztőben a típus.

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Többen gyártanak már "tartós" azaz kis önkisülésű aksit - SANYO Eneloop, CONRAD Energy Endurance, Energizer EVERREADY, mittomén. Most kb. 2200 mAh körül járnak AA méretben, és hat hónapig tényleg megőrzik a szufla nagyobbik felét. Az 1 év - 85% kamu.

ace22 2011.09.16. 17:16:29

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: A Li-Ion 14500-as 3.7V / 900 mAh-t tud. Azaz nem sokkal többet energiában a NiMH-aksiknál, viszont a fesz. átalakításnál sokkal kevesebb energia vész oda (készülékfüggő), ezért pl. zseblámpáknál sokkal előnyösebb.

Don Quixote de la Ferko 2011.09.16. 17:21:43

Ne bántsátok már szegény posztolót. Hisz még a mesékben.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 17:23:49

@ace22: tudom, évek óta eneloopot r2u-t meg hybrio-t használok. Idei teszt a piros tronik, meglepően jól hozza a nagy nevek szintjét.

CR-V3 duplaAA LiIon aksik vannak 3-3,7V között csak ehhez kell a saját töltője és csak megfelelő kialakitású helyre megy be, nem minden páros AA helyre

VT Man 2011.09.16. 17:40:02

@promontor:
+1 szavazat az Eneloop-ra, nagyon jól tartja a tölthetőségi szintet, és az se baj, ha hónapokig a polcon porosodik.

Taligamajom 2011.09.16. 17:47:47

Ezt régen sem értettem. Nagyon régóta használok tölthető elemeket. Pénzpazarlás a régit venni...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.09.16. 17:49:51

@phaszfej: csak a buzi környezetvédők buzik, a heteroszexuális környezetvédők heteroszexuálisak...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.16. 18:03:51

1. Ez egy szánalmas Lidl-reklám.

2. A cikk a könyezetvédők szokásos színvonalát hozta. Cseréld le, ami bevált, arra, ami szerintünk zöldebb, csak nem olyan jó. a kommentekben össze lett szedve az összes hátránya. Nem jó a feszültsége (a fényképezőgépemről először nem értettem, mi a baja állandóan, már azt hittem, hogy elromlott), nem tölthető fel ezerszer, egyre kevesebb ideig használható egy töltéssel, nem állja a tárolást, nem állja a nagyon kis fogyasztást (egy számológépben, órában, esetleg távirányítóban évekig elvan egy ceruzaelem), nem állja az erős fogyasztást (kislámpában az elem egy idő után lekókad ugyan, de pár perc szünet után már újra többet ad egy kis időre, ez elég lehet néha), nem tudom, ezek után mit lehetne mellette felhozni.

3. Soha egyetlen környezetvédő sem mondott még számot, bármilyen számot arról, hogy mennyibe kerül egy aksi feltöltése egyszer. Az is pénzbe kerül, az is lábnyomot hagy a természetben, csak ezt el szokás sunnyogni. És nem az elem kapacitása érdekel, hanem az a fogyasztás, amennyit a töltő vesz fel, ami több, nyilvánvalóan.

Egy jó ideig jártam az Ikeába, ahol tíz ceruzaelemet adtak 600 forintért. Nem örökéletűeket, de nem is rosszakat. Ha csak az elem árát akarják a zöldek – és az ügynökök – érvként használni, akkor nézzenek körül egy kicsit.

Az izzólámpákat már vonják ki a forgalomból, a baromi energiatakarékos fénycsőizzótól pedig két órányi megfeszített türelem után visszaszoktam az izzóra, mert az legalább nem zöldbe és lilába borítja a szobát. Szokj le az analóg rádióról, mert kötelező lesz a digitális; szokj le a pénzről, mert kötelező lesz a bankkártya; szokj le az autóról, bár sorra vonják ki a buszokat a forgalomból és a buszjegy 5-6-szor drágább; szénerőmű helyett vegyél áramot napelemről és szélkerékről, bár azok önköltsége minimum a duplája, mert baromi hamar cserére szorulnak. Itt szopatás folyik, kérem szépen, és még mosolyognunk is kell hozzá. Ha majd jobbat kínálnak a régi helyett, akkor a jónép magától fog átszokni. De először lássuk azt a jobbat.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 18:06:28

@worxland: csak annak már megint nagyobb az önkisülése. Valamit valamiér.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 18:19:47

@Androsz:
1. szerintem aksireklám, az egy dolog, hogy a posztoló a lidlben döbbent rá, hogy van olcsó aksi is.

2. a cikk közepesen szar de a téma jogos, épeszű ember nem hajigál kilószámra elemet a szemétbe ha 2 elemcsomag áráért 100x annyiszor felhasználható aksit is használhat.

"Nem jó a feszültsége (a fényképezőgépemről először nem értettem, mi a baja állandóan, már azt hittem, hogy elromlott),"
a, elég otvarszar géped lehet ha gondja van az AA aksival, de tényleg van a létező 1000000 fajta digitgép között

b, megvetted a lézető legszarabb aksit a legszarabb tölővel aztán csodálkozol hogy nem jó

c, elfelejtetted elolvasni a juzermanuált ami leirja, hogy melyik menüben kell átállitani a gépedben az elem-aksi áramforrást.

" ezek után mit lehetne mellette felhozni."

a józan észt.

3. előveszed a zsebszámológéped és kiszámolod. Jó eséllyen nem fogod tudni egész forintra felkerekiteni a végeredményt.

Az ikeás (és egyéb áruházi nagytételes elemek) közepesen szarok, kb annyival tudnak kevesebbet mint amennyivel olcsóbbak. Ha kimerült akkor veszélyes hulladék. Ha csak 100x tudsz 1 elemet 1 aksival kiváltani, már századára csökkent a hulladéktermelésed. Egy mai háztartásban ahol van egy halom elemes cucc, ez nem mindegy.

IKompakt fénycsőből nem a 100Ft-os médincsájnát vedd hanem valami márkásat és MEGLEPETÉÉÉS nem rohad le egy hét alatt és nem lesz kék a szobád.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2011.09.16. 18:29:44

Oké, de ha LIDL-ös akksikat veszünk összehasonlítási alapul, akkor cink-szén-ből is megvan a gazdaságos. itt az egyfontos boltban (ahol TÉNYLEG minden egy font, nem úgy mint otthon a százforintos vagy egy eurós bolt) 12-20 hagyományos elemet kapsz egy fontért. Ikeában is van óriás kiszerelés, semmipénzért.

Az ólcsóakkuknál meg nemnagyon hiszem a 2800 mah-t Bár ennyiért ugye 800-nak is örülünk:)

privateer 2011.09.16. 18:29:56

@ace22: Sanyo Enermax akksijai pl alacsony önkisülésűek. Ha tudtok más márkát is mondani, szívesen fogadjuk.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 18:43:49

@Androsz:

"3. Soha egyetlen környezetvédő sem mondott még számot, bármilyen számot arról, hogy mennyibe kerül egy aksi feltöltése egyszer. "

Mondjuk nem vagyok környezetvédő, de kiváncsivá tettél és megmértem. IPC-1L töltő 4db 2100mAh Hybrio aksi 700mA-el töltve 11W-ot eszik. Elméletben 4 óra alatt tölti fel az aksikat ha teljesen lemerültek szóval ez összesen 44W. 1kW áram felfelé kerekitve 50Ft igy a 4 aksi full feltöltése 2Ft 20fillér, jol tippeltem, hogy egy aksi tölését nem lehet egész forintban kifejezni.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 18:50:13

@Öltönyösrabszolga: nem is kell 2800as aksi csak ha valaki nagyiparban vakuzik vele, az alacsony önkisülésű kis belső ellenállásu aksi az pont jó 2000-2100as méretben, tud annyit mint egy hagyományos 2500as.

@privateer:
Sanyo: Eneloop
Uniross: Hybrio
Varta: Ready2use
Panasonic: Infinium
Sony: CycleEnergy
Ansmann: MAXE
Lidl Tronik a piros nem a szürke

fospunpa 2011.09.16. 18:55:18

@Before: viszont heteroszexuális környezetvédők nincsenek, ezért a környezetvédők buzik...

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 18:57:23

az "aksim meghoottt hamarjaban" temazoknak uzennem, hogy tilos az aksikat keverni, se elemmel, se mas kapacitasuval se meg egy jobban elhasznalt ugyanolyan kapacitasuval SEM SZABAD!!!

na jo be lehet rakni 2 kulonbozo aksit ideiglenesen ha mind a ketto fullra fel van toltve de nem szabad lemeriteni, hiszen amint az egyik lemerult a masik elkezd ratolten es az pikk pakk kinyirja az akksit

peca1000 2011.09.16. 19:13:22

A márkás aksikkal is vigyázni kell.

Az Energizeré újonnan is nagyon hamar lemerül.

Eneloopra váltottam. Ég és föld a 2.

Az Eneloop még a téli hidegben is megtartja a töltést. Akkor kb 250-300 fotót tudok készíteni míg az Energizerrel max 1-2 db-ot.

Annak csak a töltője jó, azzal töltöm az Eneloopokat :)

megasün 2011.09.16. 20:56:54

Régebben én is elkezdtem átállni akkura szinte minden elektromos kütyüben, de használat nélkül is hamar lemerült, már néhány töltés után is csökkent a használati ideje. van olyan cuccom amibe 4 db kell, amiből 1db tönkrement, de már nem volt kapható ugyanolyan teljesítményű, úgyhogy vehettem 4 új aksit.Három töltőm is tönkrement, amiből 1 Voltcraft volt. Ma már nem használok aksit csak elemet és boldogabb az életem. Pl a faliórában nem kell havonta aksit cserélni, hanem elég kétévente 1 jó minőségű elem. A mai aksik nagy szarok, csak parasztvakítás az egész. Talán 10 év múlva.

RT76 2011.09.16. 20:57:34

Kedves kommentelők, pár összevont válasz a felvetésekre:
- ezeket a lidlis vackokat használom kábé egy éve kamerába, sok és gyakori fotózáshoz. Semmivel se rosszabbak a tapasztalataim, mint a márkás akkukkal.
- faliórában, távirányítóban, bocs, de nem merül le hetek, hónapok alatt, ugyanaddig bírja minimum, mint a cink-szén elemek. Csak utána kezdi elölről az életét.
- önkisülés: elvileg 2%/hó, de ez elég ahhoz, hogy a bolthálózat feltöltve, használatra készen árulhassa őket, én meg simán 2-3xtelefotózzam, vagy 10-20x televideózzam velük a 2 gigás SD-kártyát.

És persze semmi közöm a lidlihez, ha a Szabóné és tsa. helyi ABC árulna olcsó akkukat, őket ajnároznám.

megasün 2011.09.16. 21:00:54

Azt még hozzá kell tennem, hogy a videokamerámba vettem egy specifikus aksit, na az nagyon jó, évek óta megbízhatóan működik. Sony és 12 órát lehet vele videózni a gyári 1,5 órával szemben. Ja és : 35000 ft volt

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 21:29:42

@megasün: "Régebben" ez lehet a kulcsszó, manapság lehet olcsón jó (eneloopféle alacsony önkisülésű, kis belső ellenállású) aksit kapni, ami nem is merül le álltában, nem is pusztul el hamar. Persze akinek évi 4 AA elem kell annak felesleges aksizni, de aki aktivan használ AA vagy AAA elemes cuccokat annak öntökönszúrás elemmel etetni őket.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.16. 21:32:46

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Egy ötéves Sony kisgép, nem csúcsminőség, de ótvarnak nem nevezném. Sajnos nincs rajta elem–akku átkapcsolási lehetőség. A gondja pedig az, hogy az akkut gyorsan kiüríti annyira, hogy aztán már nem hajlandó bekapcsolva maradni. Feltehetően azért, mert alacsonyabbról indul. Elemmel nem ez van.

Két 2650-es Duracell aksit vettem, meg AAA-sokat is, de az nem érdekes. Elvárnék tőlük annyit, amennyit. A töltő az, amit adtak hozzá, és nem tudom, miben kellene annyira különbözniük egymástól. Nem érezném annyira fontosnak, hogy 90-100 ceruzaelem áráért vegyek töltőt, az akkuk ára pedig 7-8 elem volt.

Nem az az érdekes, hogy én mit tapasztaltam, hanem légy szíves, olvasd végig, amiket mások tapasztaltak. Én félig csak összefoglaltam mindazt, amit mások elmondtak. Vagy elismert szakértője vagy a ceruzaakku-iparnak, vagy nem mindenki hülyébb nálad.

Az ikeás elemek húztak addig, ameddig tőlük elvártam. Rájuk szoktam írni, hogy mikor tettem be őket. Így aztán van fogalmam róla, hogy miben meddig bírják. Fali órában két év körül. Akkuval?

Az elemeket nem dobom ki. Van egy doboz, abban gyűjtöm. Idén nem vittem el a begyűjtőbe, majd jövőre. Nem gonosztevő vagyok, csak nem akarok rosszabbat a jobb helyett, rablómeséknek felülve.

Én már régen megmértem, hogy mennyibe kerül a töltés. Többe. De megfizethető. Nem az árával van bajom, hanem azzal, hogy a környezetvédők a másik oldal költségeit el szokták hallgatni. Rontja a hitelüket.

Cseppet sem volt olcsó a kompakt, amit megvettem. Kipróbálás céljával. Az volt ráírva, hogy meleg fényű. Nem rohadt le, csak kék, pontosabban lilás volt a fénye. Két órán át voltam képes elviselni. Szar. Én tudom, hogy a szőlő és a dinnye mindig mindenkinél mézédes, én csak azt nem tudom, hogy meddig bírtam volna olyan lámpával, amelyre rá sem írják, hogy meleg fényű.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 21:55:50

nekem gyerekjatekok miatt sajna nagyon sok kell...
en minel tobb fajtat vettem koztuk ezt az occo tronic markajut, ha tudom hogy a piros az lassan onkisulo akkor nem sajnalom a +100 HUF ot
elofordul hogy neha tonkremegy, nekem kb 5% volt a hibaarany de azok tobbnyire a markasak voltak...
kicsinalni ezt a tronic markajut meg nem tudtam azert annyira gyakran nem hasznalom, viszont legalabb addig birja mint egy markasabb elem, es ha mar ketszer fel lehet tolteni utana termeli a nyereseget
ja a legypiszoknyi toltoaram koltseget sajna nem szamoltam, habar ilyen erovel a konnektor kopasat is szamolhatnam...

csodalom hogy lehet akksiellenes valaki, hogy egyertelmuen elutasitja...
lehet hogy csak rossz a toltoje, na hat annal 8e ala nem szabad menni...

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 21:57:08

@Androsz: vannak mar jo ledes izzok probald ki...

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 22:02:31

@Androsz: "Két 2650-es Duracell aksit vettem"

Aksit aksigyártótól veszünk, a nyuszis nem az.
"A töltő az, amit adtak hozzá"

Második hiba, töltőt töltőgysátrótól veszünk,

Elkövetted az összes tipikus hibát amit a tájékozatlan egyszeri ember el szokott követni és levontad az a következtetést amit tipikusan levonnak azok akik megveszik az áruházi szarokat. Ez nem feltétlen a te hibád, de már 5 éve is létezett a net, nem nagy vasziszdasz beirni, hogy "milyen aa aksit vegyek" ha de ha szart veszel ne csodálkozz ha szarul üzemel.

"Nem az az érdekes, hogy én mit tapasztaltam, hanem légy szíves, olvasd végig, amiket mások tapasztaltak"

Aki jó aksit vesz jó tölővel (utána néz vásárlás előtt) az elégedetten használja. Aki bemegy a boltba rábök valamire a polcról aminek ismerős a neve, az beszopja és utána veszi duzzogva kilószám az elemet.

A falióra és távirányító határeset, akinek egyébként nics töltője, annak emiatt felesleges aksira váltani. Akinek van és vannak aksijai, annak felesleges elemet venni. Hogy 2 év helyett csak egyet bir az órában utána 0,1Ftért egy este fel kell tölteni, az talán még belefér az európai kultúrkörbe, még nem igazán rabszolgamunka.

"Én már régen megmértem, hogy mennyibe kerül a töltés. Többe."

nem tudom te mivel töltöttél és mit, én rádugtam a fogyasztásmérőt és megmértem. Ha nagyon szarul mér akkor megduplázom a mért eredményt, legyen 1Ft/aksi. Annyi amennyi. Ha te ezért beinditottál egy benzines áramfeljesztőt akkor biztos érdemben drágább volt. Vagy amit állitasz az nem fedi a valóságot.

Kalandvágyból rákerestem, más is mért már töltőt (ő 500-al én 700-al töltve mértem):

logout.hu/bejegyzes/ndruu/mennyit_fogyaszt/hsz_1-50.html

Voltcraft IPC-1L (4db 2100mAh-s akkuval):
- kisütés (250mA): 0.2W
- töltés (500mA): 7.2W - 7.7W
- csepptöltés a töltés befejezése után (~10mA): 0.8W

"Cseppet sem volt olcsó a kompakt, amit megvettem."

Akkor drágán vettél szart, ilyen is van, de abból, hogy te vettél egy szart még nem érdemes levonni egy általános következtetést egy termékcsoportra. Én is vettem kékes kompaktot (olcsón) aztán vettem olyat ami jó és most nem fizetek 80w-al (na jó, 60w-al) többet ugyanannyi fényért.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.16. 22:36:12

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Azért nehogy már olyan felkészültség kelljen pár ceruzaakku megvásárlásához, mintha monitorkártyát akarnék venni. Szakfolyóiratokat ne böngésszek hozzá? Bemegyek a boltba – mint tudod, ilyen ma már főleg csak áruházban van –, megnézem, mit adnak, és megveszem, amiben bízni próbálok. Az emberek általában így tesznek. Az emberek általában nem elégedettek az akkuval. Az embereknek ezért nehéz beadni, hogy jobban járnak. A néhány profi pedig, mint te is, majd kiválasztod az alig ismert, csak műértőknek készülő spéci akkut. Gondolom, te is csak duplán árnyékolt, aranyozott csatlakozójú fülhallgatót dugsz a mobilodba.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 22:46:28

@Androsz: bármilyen műszaki cuccnál érdemes utánanézni. Adott esetben igen, szakfolyóiratot (nem véletlen lézetnek tesztmagazinok és tesztelnek pl aksikat)

"Bemegyek a boltba – mint tudod, ilyen ma már főleg csak áruházban van –, megnézem, mit adnak, és megveszem, amiben bízni próbálok" Aztán utólag vered a fejed a falba hogy szart vettél és terjeszted, hogy "az aksi szar mert amit én vettem az szar " Aki meg rászánja azt a 10 percet mielőtt megveszi a többezer forintos áramforrást amin a gépe működése mulik, az nagy megelégedettséggel használja.

A mellékelt ábra azt mutatja, hogy nem a te koncepciód az igazi.

" A néhány profi pedig, mint te is, majd kiválasztod az alig ismert, csak műértőknek készülő spéci akkut. "

Izé, ha besétálsz tetszőleges boltba, ott lesz az a "műértőknekkészültspécicucc" a nyuszis mellet, rajtad és csakis rajtadmulik melyiket teszed a kosaradba. Ha lusta vagy utánanézni akkor a nyuszisat, ha rászánod az 5 percet akkor a csicsamentes egyerű fehéret a fantáziátlabul egyszerű eneloop felirattal. Nem az aksik és a technologia hibája ha te rosszul választottál. Kenyérből is megveheted a kemencéset meg a Bükki kovászosat, csak ne sirjon a szád ha a kemencés másnap már ehetetlen a bükki kovászos meg egy hét mulva is jobb mint a kemencés frissen.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.16. 22:51:28

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Faliórába pedig akkumulátort tenni különös hóbortnak tűnik. Azzal ugyanis lefoglalok egy akkumulátort, amelynek a feltöltése – ha gyakrabban is szükséges az általad megtippeltnél – nem kerül sokba, viszont az akkumulátor árán vett ceruzaelemekkel rossz esetben is elvan 12-15 évig.

Egyébként összeszámoltam, jelenleg a lakásban összesen 17 AA és AAA elem van használatban. Kislámpákban, például, tehát nem folyamatos használatról van szó, inkább készenlétiről. Vehetnék beléjük 17 akkumulátort, és örülhetnék, hogy jaj de jó, fél év múlva milyen kevésbe kerül majd az újratöltésük. Csak ha ugyanezt elemmel oldom meg, akkor 5-10 év alatt fogja a költségem elérni az akkukba ölt pénzt. Annyi idő múlva az akkuk sem fognak sokat érni már.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.16. 23:04:07

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: Figyelj, te profi, én akkor, amikor ezeket az akkukat vettem, minimum fél órán át olvasgattam a csomágoláson levő apróságokat, beszéltem az eladóval, és hosszan fontolgattam, mit csináljak, ide értve a költséghatékonysági számításokat is, úgymond. Én erre a választásra vagyok képes, legközelebb majd tőled kérek tanácsot. Ha lehet, nem fogok elmenni akkuért valami vájtfülűeknek alapított elektronikai ínyencboltba, ahol az eladó úgy ver át, ahogy aznap éppen a kedve tartja. Persze ha naprakész lennék az akkutémában, akár 15%-kal is kevesebbet kellene költenem mindent együttvéve az elkövetkező öt évben, de ennek az az ára, hogy rendszeresen értesüljek a technológiai újdonságokról.

Próbáld megérteni végre: itt arról van szó, hogy valami kis pöcs azt akarta nekünk eladni, hogy a Lidlben (!!) kapható akku milyen fasza dolog. És jött pár kommentelő, aki elmondta, hogy az akku NEKI kényelmetlenséggel járt, ezért és azért. Most te jössz azzal, hogy ne vegyük meg a Lidl szinjén mozgó értékesítőhelyekben kapható akkukat, hanem gondos tájékozódás után szerezzünk be néhány igazán profi minőségű akkut, mert azzal aztán majd nahát. Az alapállítás, vagyis hogy az átlagos elem helyett egy maximum átlagos akku az igazi áldás, nem látszik megállni a helyét még szerinted sem. Akkor miről beszélünk?

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 23:16:26

@Androsz: Hol irtam azt hogy mindenbe kötelező aksit venni? De ha már megvan az embernek valami miatt egy rendes aksis cucca akkor sok helyre érdemes.

Én pl akkor kezdtem el aksizni amikor megvettem az első digitgépemet 9 éve. Az akkori gépem 4 duracell AA elemmel kb 50 képet tudott. Amikor megvettem a 3. 4es csomagot (ez volt a gép vásárlása utáni 2. napon) akkor elkezdtem utána nézni az aksiknak. Első übergagyi aksik akkor voltak 2eFt/4db körül, meg vettem egy 2500ftos töltőt. Ebböl a pénzből még kb 2 hétig etethettem volna elemekkel a gépet. Kb 1 év alatt döglöttek meg ezek a gagyi aksik, ez alatt azért megspórolták nekem a gép árát. Ekkor már alaposan utánajárva vettem jo minőségű aksikat (akkor még nem volt eneloop) azok pár évig mentek, most már átlényegültek zseblámpaaksiba, fotózáshoz meg bejöttek az eneloop cuccok, amiket aztán kipróbáltam lámpába távirányitoba. ledes fejlámpámba (rendszeresen használva) 3-4 havonta lehetett venni a 3db AAA aksit. Azokat lecseréltem az akkoriban kalandvágyból vett piros tronikra (1000Ft/4db) köszönik szépen, ugyanugy birják 4 hónapig csak aztán nem a kukába mennek hanem a töltőbe 2 órára. Van ilyen rádiós szenzoros idöjárásállomásom, abba szintén 3 AAA elem kell, ezek birták benne 7-8 hónapig aztán kuka. kaptak eneloopot, azzal is birja ugyaneddig aztán 2 óra töltés. Ha lemerül valahol valami akkor nem kell keresgélni hogy hpol az uj, csak be a töltőbe ki a töltőböl és kész megy tovább.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.16. 23:25:10

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: No, akkor a blog olvasóinak már van egy szakértői tanács és néhány nem szakértői benyomás a tarsolyban, ezeket bízvást mérlegelhetik, és mindenki jól jár.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 23:33:42

@Androsz: " minimum fél órán át olvasgattam a csomágoláson levő apróságokat, beszéltem az eladóval, és hosszan fontolgattam, mit csináljak, "

ha a fényképezőgépet is az eladó ajánlása alapján vetted akkor nincs több kérdésem:)

"Ha lehet, nem fogok elmenni akkuért valami vájtfülűeknek alapított elektronikai ínyencboltba"

MEGLEPETÉS! nem kell. Bármelyik magára adó boltban (értem ez alatt a teszkót is) kapsz jó aksit is meg szart is. Te a rosszat tetted be a kosárba, ez van. Az eladók meg semmihez se értenek, remélem ez azért nem meglepetés.

"Én erre a választásra vagyok képes, legközelebb majd tőled kérek tanácsot."

Nem kell, elég használni barátunkat a guglit. Már 5 éve is elérhető volt, legalábbis nekem működött.

" itt arról van szó, hogy valami kis pöcs azt akarta nekünk eladni, hogy a Lidlben (!!) kapható akku milyen fasza dolog"

És nem is téved nagyot. Az alap lidis aksi is elfogadható és van (néha) olyanjuk ami kimondottan szuper.

"És jött pár kommentelő, aki elmondta, hogy az akku NEKI kényelmetlenséggel járt, ezért és azért"

mint kiderült mindegyiknél azért, mert nem jót vett hanem szart vett és levonta a következtetést, hogy akkor minden aksi hülyeség.

" Most te jössz azzal, hogy ne vegyük meg a Lidl szinjén mozgó értékesítőhelyekben kapható akkukat"

Nem, én azzal jövök, hogy először nézzük meg milyen termékekek közül lehet választani, és ne a szép szines doboz alapján és a dobozra irt "a termék 200%-al növeli a péniszedet" felirat alapján válasszunk az első helyen ahova betévedtünk.

"Az alapállítás, vagyis hogy az átlagos elem helyett egy maximum átlagos akku az igazi áldás,"

kicsit tulzó a poszt tartalma, a szürke tronik (szemben a képeken nem láthato piros tronikkal) nem alkalmas mindenhol kiváltani az elemet, az tény (mondjuk a nagyfogyasztóknál - digitális fényképezőgép vagy vaku vagy játékok - azért még az is 100x jobb mint naponta elemet venni), de még mindig ezerszer közelebb áll a valósághoz, mint utána a posztolót hülyéző "szar az aksi egy hét alatt lemerült vegyetek elemet" örjöngések.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.09.16. 23:38:29

@Androsz: Összeszámoltad, hány készlet elemet tettél bele a fényképezőgépedbe mióta megvetted és ezek mennyibe kerültek? Megosztanád velünk ezeket az információkat? Csak hogy lássam, mennyivel jobban jártam volna, ha én is elemeket veszek...

"Faliórába pedig akkumulátort tenni különös hóbortnak tűnik."

Igazából olyan faliórákat gyártani, amelyek elemről/aksiról üzemelnek, na az a különös hóbort. Az ugyanis simán mehetne vezetékről. De persze ez nyilván túl "zöld" gondolat...

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.16. 23:58:23

@promontor: ha évente 10 képet csinál akkor akár még jól is járhatott az elemmel, ha nem használja a gépet akkor nem is merül le :)

SvenH. (törölt) 2011.09.17. 00:01:04

@promontor: nem lehet mindig aksival kibekkelni... neha kellenek az elemek...
nekem pl. van olyan fogyasztom amibe az aksi az tul nagy es nem lehet becsukni a fedelet, na most ha tenyleg kell hasznalni akkor venni kell elemeket bele

amugy van nehany olyan hely ahol a falioraba tipikusan konnyebb az elemet berakni mint szetvesni a fel panelt

SvenH. (törölt) 2011.09.17. 00:07:20

@Androsz: mint fentebb irtam nekem van valag sok aksim itthon
neked az volt valoszinuleg, hogy az a duracell amit vettel egy kicsit regota allhatott ott es kipurcant...
ez nem jelent semmit, probald ki az eneloopot...
3e/4 db, es az tenyleg egy uj kategoria, lerakod feltoltve es akkor amikor kell hasznalod, total mas erzes (Lidl es piros Tronic is okes lehet...)

nem kell amugy hiper szuper tolto, jo az allando pici arammal tolto ami nem kapcsolja le a vegen szoval neked kell levenni, szerintem a legtobb mobil mar kepes csörögni egy adott ido utan :)))
csak az a nagyon fontos hogy fullosra le kell akkor meriteni minden toltes elott...

ja es az aksikat tilos keverni

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.09.17. 00:09:49

@promontor: Nem tudok pontos számot mondani, mert egy ideig akkuról használtam. Talán két éve használom elemről, egyszer egy hosszú menetre két erős elemet tettem bele, nem tudom mennyiért, ezen kívül talán még hat darab simát, 360 forintért. Összesen.

Az okoskodást egyébként lehet féken tartani, én ugyanis akkuról kezdtem használni a gépet, és egy ideig rendben is volt. Aztán már nem. Akkor tértem vissza az elemre. Viszont szánom-bánom magamat, hogy nem tanulmányoztam előtte az akkuipari közlönyt és a legmárkásabb szaklapokat, tényleg egy rongy az életem azóta.

No, áldás, békesség, profik.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.17. 00:10:21

@SvenH.: ha már lidl, szokott lenni egész korrekt töltőjük is amikor nyomják az aksikat, ilyen cellánként töltős, lcdkijelzős mindenféle aksit töltő jószág párezerért.

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.17. 00:16:13

@Androsz: "Talán két éve használom elemről, egyszer egy hosszú menetre két erős elemet tettem bele, nem tudom mennyiért, ezen kívül talán még hat darab simát, 360 forintért. Összesen."

Elárulnád, hogy hányszor használtad a gépedet az elmult 2 évben? Mert ennyit egy átlagos gép egy hetes nyaralás alatt elfogyaszt szóval vagy valami csodagéped van, vagy minimálisan használod.

"Az okoskodást egyébként lehet féken tartani"
az gáz ha a szimpla tények ismertetését okoskodásnak veszed.

"Viszont szánom-bánom magamat, hogy nem tanulmányoztam előtte az akkuipari közlönyt és a legmárkásabb szaklapokat"

ezzel a stilussal sokra nem mész, senki nem beszélt akkuipari közlönyről meg szaklapokról, csak internet gugli meg 5 perc olvasgatás aztán a teszkóban a másik polcról másik aksi levétele kb ennyin mulik, hogy most aksiutáló vagy.

SvenH. (törölt) 2011.09.17. 00:57:05

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: hat valoszinu vakku nem lehet azon a gepen :)

SvenH. (törölt) 2011.09.17. 01:09:46

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: nezd en neztem a toltoket rendesen...
a szempontok:
- toltesi ido ~ 3 ora
- 1 - 4 db toltes
- intelligens

ez 10e legalabb...

a Sanyo MQN04 pl occco de nem tud paratlant tolteni... (6.5e de van 4 db eneloop aksi hozza)

itt kell az embernek egy strategiai dontest hoznia, hogy most teljesen atall akkukra es paratlant is tolti vagy marad csak a parosnal...

viszont paros aksiknal egyertelmu a valasztas :)

Ronda_kövér_öregedő_pasi 2011.09.17. 01:54:05

@SvenH.: ez lidis 4e volt valamikor
oldradio.tesla.hu/szetszedtem/525tronic-akkutolto/ni-cd-ni-mh.htm
ilyenjük volt nemrég 4,5ért
www.lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/index_13811.htm

Ha intelligencia alatt ipc-1L szintet vársz akkor az tényleg 9e (a conradnal) de ha elég sima kisütős 4 csatornás dV lekapcsolós processzoros LCD-kijelzős(és ez bőven elég átlagembernek és ezerszer jobb mint egy áruházi 2/4-es timeres lassutöltő) akkor az van 5e-ért is
global-akku.addel.hu/detailproduct.php?productid=23063

Szerintem a párban töltős megoldást választani az kb akkora stratégiai tett mint a hadsereggel hátat forditani az ellenségnek aztán letérdelni eldobott fegyverrel. Feltételezhetően Androsznak se lett volna még a duracellekkel se baja ha nem valami gazdaságos legoccob 2/4-es töltőt használ amivel módszeresen két év alatt kinyirta az aksikat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.09.17. 08:15:34

@SvenH.: Igaz. Én mondjuk kifejezetten azért választottam AA formátumot használó fényképezőgépeket, hogy ha valahol Szváziföldön megszorulok, akkor is tudjak bele tenni valamit.

A falióra esetében az egy elvi megjegyzés volt, lévén amennyire tudom, gyakorlatilag minden falióra elemes manapság. Arra akartam inkább utalni, hogy baromság olyasmiket is elemmel/aksival gyártani, amik egyáltalán nem mobil dolgok. A falióra a legtipikusabb példa erre, de említhetném a morzsaporszívót is pl. és néhány hasonló baromságot.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.09.17. 08:20:56

@Ronda_kövér_öregedő_pasi: @Androsz: Na ja, ha alig használod (évi két készlet elem), akkor megérheti az elem.

Csak azt nem értem, miért vetíted ki ezt a speciális használatot és jelented ki, hogy akkor egyáltalán nem érdemes aksit használni senkinek.

Vérmaci 2011.10.19. 11:47:56

@kovi1970: Rosszul tudod, a MHi celláknak is van memóriahatásuk, igaz kisebb mint e régieknek.

Vérmaci 2011.10.19. 11:53:14

Szerintem az alkalmazás módja dönti el hogy mi a jobb megoldás, az akku vagy az elem. Olyan nincs hogy mindenhová jó valamelyik.
Az akku ott javasolt ahol viszonylag nagy az áramfelvétel és gyakran használják a készüléket. Ilyenek a kéziszerszámok pl.
A készenléti eszközökben akku nem használható a nagy önkisülés miatt. (zseblámpa, stb)
A többi cuccnál egyenként kell mérlegelni.

Donor 2011.10.19. 17:15:07

Varta akkukat tudom javasolni. Ugyan drága, de ezeknek elképesztően kicsi az önkisülése, az olcsóbb akkukkal szemben. Távirányítóban meg kerékpár lámpákban is ezt használom. kb. ugyan annyit tud mint a ceruza ellem.
Egyedül a fali órában van még egyszer használatos, mert azért az 5 évig elmegy szemben bármelyik akkuval.

Li-Iont is lehet kapni 4000mAh-st 500forint/darab áron a Gyáli piacon, csak ezek nem AA méretűek, hanem picit nagyobbak, viszont a notebook akku javítására, akkus csavarozó tuningolására eszméletlen jók :)

Donor 2011.10.19. 17:16:20

@Vérmaci: Mondom Varta akku. Kocsiban az ellemlámpában is ilyeneket használok, mert évente egyszer elég tölteni.

Wulfie 2019.07.21. 18:42:29

Mi csakis tölthető elemeket veszünk már évek óta. Beruháztunk pár ilyen töltőállomásba és teljesen megérte.
www.ujsagomat.hu/media-markt/akciok-beepitve-csutortoktol-04-07-2019/ sokszor akciósan is árulják őket
süti beállítások módosítása