HTML

Zöldblog.hu

Közlekedés, háztartás, energetika, úgy, hogy a bálnák sokáig dalolhassanak az érintetlen őserdőkben.

Linkblog

Friss topikok

Van-e vészfék az olajalapú civilizáció vonatján?

2011.01.21. 15:58 RT76

Nem lehet elég korán kezdeni

Gyerekkortól környezeti tudatosságra nevelne az Audi új játéka

Egy darabka legenda, modern hangvételben

Bár az R8 köntösébe bújtatva már bemutatta e-Tron elektromos modelljét, az Audi bölcsen tovább püföli a fenntartható automobilizmus fehéren izzó vasát. Ezúttal nem a felnőtteknek, hanem a gyerekeknek készített játékszert, de erős a gyanúnk, hogy a végén ezzel is az apukák fognak rohangálni a gazdag kertvárosok árnyas fasorain…

Először is azért, mert ultramodern kasztni helyett egy igazi antik kabinetbe szerelték be az elektromos hajtást: az egykori Auto Union C-Typ versenyautó, amely a harmincas években az európai versenypályákat uralta, jellegzetes szivar formájával és előre tolt vezetőfülkéjével inkább a nosztalgia húrjait pengeti meg – ám ez így van rendjén, a márka hagyatékából és jövőjéből egyformán építkező autócska maga a megtestesült marketing kommunikációs tökély.

Igényes és korhű - de 100-nál nem pörgeti el a kerekeit, mint a nagy előd...

Másodszor azért fogják imádni a felnőttek, mert beleférnek: az 50 százalékos léptékű járgány 2,3 méter hosszú, ülése 180 centis testmagasságig kínál férőhelyet. A felnőttek persze nem csak nagyok, de nehezek is, ezért kapóra jön, hogy az Audi másfél lóerős motorja 40 (sőt, rövid ideig akár 60) Newtonméter leadására képes. A kis monoposto végsebessége 30 km/h, lítium-ion akkumulátorai egy kétórás töltési ciklus után mintegy 25 kilométeren keresztül képesek mozgatni az autót (akár hátramenetben is), ami számottevően jobb teljesítmény, mint a piacon jelenleg kapható elektromos hajtású játékautóké.

Az e-tron nem is annyiba kerül persze, mint a műanyag kasztnis dzsipek és Forma 1-es utánzatok – és hát ez a harmadik, talán legnyomósabb oka annak, hogy a szülők vonakodva adják csak át a csemetéknek az Audi kulcsát (már ha van neki ilyen). Pontos összeget persze még nem tudunk, az majd a február eleji, nürnbergi játékkiállításon derül ki, de mivel az autó három éve elkészített, pedálos verziója, amelyet egyébként igazi bőrülésekkel, hidraulikus fékrendszerrel és hétfokozatú agyváltóval szereltek fel, potom 2,8 millió forintba kerül, nem valószínű, hogy az elektromos verzióhoz ennél kevesebbért juthatnánk hozzá. A gyerek meg érje be a Seat-orrú, lánchajtásos Audi kisautóval – 80 ezerért…

Ha belegondolunk, még mindig ez az igazi öko-játékszer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zold.blog.hu/api/trackback/id/tr743154886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása