Úgy tűnik, hogy a Honda FCX Clarity hidrogénautó hamarosan az egész háztartás áramszükségletét képes lesz előállítani, miközben a garázsban parkol. Sőt nem is egyét, hanem kettőét.
A Honda új fejlesztése nyomán hamarosan lehetőség nyílhat arra, hogy teljesen függetlenítsük háztartásunkat a közművektől. A japán vállalat az ígéri, hogy 2012. március 31-re elektromos aljzattal szereli fel üzemanyagcellás autóját, az FCX Clarity modellt. Ez valamivel komolyabb lesz, mint a már ismert 12 voltos szivargyújtó, sőt még csak nem is a néhány gyártó kínálatában megtalálható, 220 voltos kimenetre kell gondolni: a fejlesztők legalább 10 kilowatt teljesítményű tápról beszélnek, ami a számítások szerint két átlagos háztartás teljes körű kiszolgálására elegendő. Ez persze még csak technológia; a piaci hasznosítás lehetőségei és feltételei nem ismertek, de elképzelhető, hogy a jövő lakáshirdetéseiben azzal csalogatják majd a vevőjelölteket: a szomszéd FCX-szel jár.
Egyébként az ötlet, hogy az autót áramforrásként használjuk, nem új keletű. A hálózatról tölthető hibrid autók gyártói is előszeretettel hozakodnak elő a kétirányú energiacsere gondolatával: a nagy kapacitású akkumulátorokban maradhat ugyanis annyi töltés a nap végén, hogy azt érdemes visszatáplálni a közösségi hálózatba, amivel elvileg még egy kis pénzt is kereshet a tulajdonos. A Honda azonban más úton jár: az üzemanyagcellás FCX Clarity álló helyzetben is képes áramot termelni, így tényleg komolyan számításba jöhet önálló áramforrásként.