Nem mindenhol gyűlölik egymást úgy a forgalom két- és négykerekű résztvevői, mint Budapesten – és nincs is sehol kőbe vésve, hogy a magyar autós ne vállalhatna sorsközösséget a kerékpárosokkal. Talán ez a nevelő szándék vezérelte a Skoda hazai importőrét, amikor úgy döntött, ingyenes drótszamarat kínál ügyfeleinek autójuk szervizelésének idejére.
A kétségkívül egészségjavító kezdeményezés duplán környezetbarát. Egyrészt nulla emissziós helyváltoztatási lehetőséget biztosít arra a rövid időre, amikor az ilyen alkalmakkor hagyományosan biztosított csereautó vélhetően amúgy is egyetlen utassal (tehát rossz hatásfokkal) közlekedne, másrészt fehér-zöld fényezésével és Green Line felirataival a Skoda különösen kis CO2-kibocsátású modellcsaládjára hívja fel a figyelmet. A fővárosban és tizenhárom vidéki városban útjára indított programban tizennyolc márkakereskedő vesz részt.
Korántsem légből kapott ötlet egyébként a Skoda és a kerékpár társítása: a márka jogelődje, a Laurin & Klement nem csak autókat, hanem motorkerékpárokat és bicikliket is gyártott – sőt, a két cseh vállalkozó első közös üzlete éppen egy kerékpárszerviz volt, aztán 1894-es alapítása után tíz éven át bicikliket gyártott a cég. Másfelől a Skoda jelenétől sem áll távol a kétkerekű, hiszen 2004 óta támogatják a Tour de France-t.
Az elképzelésben egyébként az a legszebb, hogy szinte a teljes autóipart bele lehetne vonni: a nagy autógyárak egy része (pl. Peugeot) hagyományosan erős biciklis fronton, míg mások, elsősorban a prémium gyártók, leginkább marketing-megfontolásból kínálnak márkanevükkel ellátott, méregdrága kétkerekűeket.