HTML

Zöldblog.hu

Közlekedés, háztartás, energetika, úgy, hogy a bálnák sokáig dalolhassanak az érintetlen őserdőkben.

Linkblog

Friss topikok

Van-e vészfék az olajalapú civilizáció vonatján?

2010.11.22. 05:35 RT76

Féltonnás autók a jövőből (folytatás)

Kötögető robotok, autót termő fák, egyéb furcsaságok...

A múlt hétről még adósok maradtunk a Los Angeles-i Design Challenge öt résztvevőjével. Ezúton figyelmeztetjük a zöldblog realitásokra érzékeny olvasóit: hagyják ki a mai bejegyzést (de aztán térjenek gyorsan vissza!), mert ami most következik, az színtiszta science-fiction.

Mercedes Biome

Mercedes Biome

Az ökoszisztémába beépülő, azzal szimbiózisban élő autóként álmodta meg a Biome-ot a stuttgarti márka. Az autót a napsugárzás hajtja, de nem szolárcellákon keresztül: egy génmanipulált, rostos szerkezetű anyagban tárolja a napsugárzásból kémiai úton kinyert, folyékony közegben elnyelt energiát. Ennek az energia-nektárnak az előállítására egyébként a fákat is képessé szeretnék tenni, így az erdők egyfajta bio-üzemanyagtöltő állomásként szolgálhatnának. A Mercedes egyébként magát az autót is élő szervezetként képzeli el: az utasteret az elülső, a karosszériát a hátsó csillag-jelvényből növesztenék ki különleges „faiskolákban”, a kerekeket külön-külön csemetékről szüretelhetik le az ügyfelek. Ezek után magától értetődő, hogy hasznos élettartama végén a színtiszta oxigént kipufogó Biome egyszerűen elbomlik…

Nissan iV

Nissan iV

A japánok is az autótermesztésben látják az iparág jövőjét: járművük vázát gyorsan növő borostyánból származó, pókselyemmel megerősített kompozitból készítenék el. A mágneses lebegtetésű kerekek szükségtelenné teszik a hagyományos rugókat, az agy nélküli kerékmotorok alkalmazása pedig a külön kormányszerkezetet is szükségtelenné teszi. A halrajok belső szerkezetén és mozgásán alapuló utasbiztonsági rendszer légzsákok és gyűrődőzónák nélkül biztosít kellő védelmet. Az elektromos hajtás akkumulátorát fotovoltaikus ablakok és szuperkapacitoron alapuló, 60 százalékos hatásfokú energiavisszanyerő rendszer támogatja.

Smart 454 WWT

Smart 454 WWT

A sok, valóságtól elrugaszkodott ötlet közül a Smarté a legfurcsább – de egyben a legaranyosabb is. A német Weight Watch Technologies segítségével kialakított Smart 454 (a számok a tömegre utalnak) vázát szénszálas fonalból kötögetik tojásforma robotok – ez a megoldás az elképzelés szerint bonyolult formák kialakítását teszi lehetővé, az adott igények szerint optimalizált szilárdsággal és tömeggel. Szintén szénszálasak a beépített felfüggesztéssel szerelt kerekek. Az ablakok anyagukban színezett műanyagból, a tetőhéj újrahasznosított textíliából készül, és mind könnyen fel- vagy leszerelhető.

Toyota Nori

Toyota Nori

Szó szerint a tengerből merített ihletet saját ökoautójához a Toyota. A Nori koncepciót hínár alapú bioműanyagból készítik – nem véletlen, hogy a tengeri növény japán nevét kapta a szellős járgány. Nem ez az egyetlen újszerű ötlet: külön futómű és karosszéria helyett egyetlen, mindkét funkciót betöltő szerkezetből épül fel. Ennek felületébe a gyártás során napelemeket integrálnak, amelyek a kerékagymotorok hajtásában segítenek az akkumulátornak. A Nori színe utólag, elektronikus módon változtatható.

Volvo Air Motion

Volvo Air Motion

Szénszálas roadster-karosszéria, sűrített levegővel működő kerékagy-motorok, és a 330 méter magasba felnyúló szélkerekekről táplált, hatalmas légtöltő állomások: a 410 kilós Volvo Air Motion skandináv egyszerűséggel és eleganciával oldotta meg a feladatot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zold.blog.hu/api/trackback/id/tr753154870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása