Hollywood bírja a környezetbarát autókat. Szerették a Priust, most pedig a Teslát imádják. Igaz, más okok miatt – és főleg mások.
Amikor a Toyota hibridje nem pusztult ki az első generáció után, sőt, minden szempontból jobb formában tért vissza, a sztárvilág egy emberként ugrott rá a Priusra. Nincs okunk feltételezni, hogy nem szívből jött az a szeretet, ami erre késztette őket, de valószínű, hogy vonzalmukat nem a hormonok váltották ki – a japán benzin-elektromos csodabogarat leginkább annak szerették, ami volt: japán csodabogár. Ahogy egy cuki, elárvult kiskutyát felkarol az ember, úgy ölelték keblükre a hírességek a Priust: mert bizony jól esik jót cselekedni, főleg ha ezzel a saját imázsunkat is javítjuk.
Ami tíz éve a Prius volt, az ma a Tesla Roadster – kivéve hogy egészen másról szól a történet. A kajla eb helyét átvette egy kecses, izmos párduc, Leonardo di Caprio helyett pedig George Clooney ül a volánnál. Ez persze csak a jelképek szintjén igaz, hiszen Leo épp az elektromos kétüléses kedvéért dobta a Priust, de a hangsúlyok tagadhatatlanul máshol vannak.
Clooney, Brad Pitt vagy Matt Damon legfeljebb PR-ügynökük szerint mutatott volna hitelesen egy Priusban, biztosan ki is rúgták volna azon melegében. A Tesla ellenben nem csak összefér a hírességek férfiasságával, de erősíti is azt, és viszont. Az Ocean’s Eleven krémje nagyobb és értékesebb publicitást jelent nem csak a Tesla, de az egész alternatív irányvonal számára, mint Schwarzenegger, a Google alapító atyjai, vagy akár Cameron Diaz, akik szintén boldog tulajdonosai egy villanyroadsternek. Ebből a szempontból pedig tagadhatatlanul kiváló húzás volt a Szilikon-völgyi befektetők ötlete – a Tesla lehetővé tette, hogy a világ őrülten rajonghasson valamiért, amit egyébként normál esetben legfeljebb csak kedvelni lehetne.