Mások szerint is lehet valami ebben a környezetvédelemben, ha BMWi néven fenntartható termékeket tömörítő almárkát hoz létre a bajor autógyártó.
Tulajdonképpen marketing az egész. Illetve persze nem, hiszen 400 millió eurós beruházásról, 800 új munkahelyről és további 100 millió értékű, kapcsolt szolgáltatásokról szól a híradás, de ha szigorúak vagyunk – és miért ne lennénk azok? ¬–, a BMWi-ben csak a létezése az újdonság, a tartalma nem az. Az új almárka alapját az a 2007-ben útjára indított „Projekt i” képezi, amelyben különböző alternatív mobilitási felvetésekre keresett megoldást a gyártó. Ennek keretében született meg a BMW Vision EfficientDynamics tanulmány, valamint a Megacity Vehicle – utóbbiról már rég lehetett tudni, hogy sorozatgyártásba veszi a BMW, sőt, az önálló márka gondolatát is sokat pedzegették már vele kapcsolatban, az előbbi pedig a közelmúltig nem volt több mint látványos és elgondolkodtató, de túlságosan futurisztikus koncepcióautó.
Szóval ha cinikusak szeretnénk lenni, azt mondhatnánk, hogy a bajorok olyan, megfelelő közeget teremtettek, amiben még egyszer elsüthetik elektromos, illetve plug-in hibrid járműveiket. Másfelől viszont nagyon is dicséretes az erőfeszítés, hiszen bár a négyüléses sportkupé otthonosan mutatna a BMW bemutatótermeiben, a négyméteres városi villanyautó koncepciója nem igazán egyeztethető össze a német márka jelenlegi értékeivel.A műszaki tartalomra most nem térnék ki, az a sorozatgyártás beindításáig úgyis változhat, annál érdekesebb, hogy a BMWi (nagyon helyesen!) komplett mobilitási csomagban gondolkodik: nem pusztán autókat készül piacra dobni, hanem melléjük olyan mobil információs szolgáltatásokat kínál, amelyek hatékonyabbá, gyorsabbá, tartalmasabbá tehetik a közlekedést.