A múlt heti beharangozónkban említett öt helyett csupán négy magyar csapat részvételével zajlott le a hatásfok-bajnokság európai döntője.
A győriek a legkitartóbb csapatnak járó különdíjat, a kecskeméti GAMF pedig az SKF dizájn-díját hozta haza Lausitz-ból, a 27. Shell Eco-Marathon európai futamáról – noha mindkét csapat a pályán szerette volna megcsillogtatni képességeit. Az előbbiek napelemes autója kiváló kezdeti eredmények után (ahogy tavaly, idén is sikerült pozitív energiamérleggel zárniuk a futamot, azaz az akkumulátorok töltöttségi szintje magasabb volt a célban, mint a rajtnál) a borús időben nem tudott megfelelő átlagsebességet teljesíteni, a GAMF autóját pedig először egy ütközés, majd az annak során elszenvedett alkatrész-törés miatti borulás ütötte ki a nyeregből, ám a kecskeméti főiskolások így is kategóriájuk, a benzines prototípusok osztálya negyedik helyén végeztek, miután első próbálkozásra megdöntötték eddigi rekordjukat, és 2277 km/liternek megfelelő fogyasztási értéket produkáltak.
Szintén jól teljesített a másik két magyar induló. A GAMF tavalyi autójához új hajtást és vezérlést fejlesztő Kandó középiskolásai minden előzetes várakozást felülmúlva az élmezőnyben zárták a megmérettetést. A Pécsi Orca Team stílusosan feketére fényezett autója hosszas próbálkozások után a lengyel csapattól kölcsönkapott motor beépítésével kelt életre. Az ötödik csapat, az óbudai SAP Racing Team részvételét szintén motorhiba veszélyeztette, ők azonban nem találtak megoldást a helyzetre, ezért le kellett mondják a versenyt.