Az autóiparban viszonylag ritkán érnek el sikereket honfitársaink. Tari Attila a Michelin jövőlátó pályázatára alkotott újszerű és emlékezetes járművet.
Tíz évre előre kellett megjósolniuk a közlekedés fejlődését azoknak a pályázóknak, akik az idei Michelin Design Challenge versenyre beneveztek. Az abroncsgyártó értelemszerűen örömmel fogadta az innovatív kerékmegoldásokat, de az elgondolás egészének újszerűsége is sokat nyomott a latban.
Ebből a szempontból Tari Attila munkája mindenképpen figyelmet érdemel, hiszen bár a hagyományos keréktől nem szakadt el, de autó helyett lovat tervezett – leginkább ennek tekinthetjük magas építésű, szöcskeszerű építményét. A mindössze 23 éves alkotó eredetileg biológusnak tanult, így az ergonómia és a fauna egyaránt közel áll lelkéhez, és ha ehhez hozzávesszük népünk nyereg alatt húst puhító történelmét, készen is áll a jövő ideális terepjárójának receptje.
A „Saddle”, azaz nyereg névre hallgató szerkezet három aktív, elektromos meghajtású kereket alkalmaz. Kormányként két, elforgatható félkör szolgál, amelyet kantárként csavarva változtatható a szerkezet iránya – az egyszemélyes hobbieszköz helyben körbefordulni vagy oldalazni is képes, akárcsak egy igazi hátasló. Az alkotó szerint szerkezetének használata a hagyományos lovagláshoz hasonló egészségügyi előnyökkel járhat: a háttámla nélküli nyereg javítja a testtartást és elősegíti az egyensúlyozást, a külső vázszerkezet hiánya közvetlen kapcsolatot teremt a vezető és környezete között – nem mellesleg pedig visszafogott motorerejével és viszonylag törékeny szerkezetével nem az akadályok legyűrésére csábít, hanem kooperatív megoldásra.