Világszerte egyre több fórumon nyitnak az elektromos közlekedés felé. Kapásból kettő olyan szolgáltatót is tudok mondani, akik nálunk is jelen vannak, és szimpatizálnak a villanyautózással – sajnos másutt.
A sort a Europcar nyitotta, amely novembertől Opel Amperákkal bővíti flottáját. Elsőként Németország kap a Chevrolet Volttal azonos technológiájú, hatótáv-meghosszabítóval (azaz generátorként működő benzinmotorral) felszerelt villanyautóból. Ezt követi Hollandia és Belgium, majd 2012-ben a francia, olasz, portugál, spanyol és brit piacok. Nem voltam rest felhívni az Europcar hazai képviseletét, hiszen ennél jobb alkalmat keresve sem találhatna a nép egy kis öko-autózásra, de ki kellett ábrándítsanak: bár nyugaton hamarosan a Renault-val is szárba szökken rég megköttetett, félezer darabos e-flottáról szóló megállapodásuk, Magyarországra nem jönnek e-bérautók. Még annak sem lesznek meg a feltételei, hogy egy külföldön bérelt Amperával valaki elutazzon Budapestre, mert sem szerviz, sem töltőpont nem várja az Europcar hazai bázisán – igaz, egy ilyen túrának egyébként is kicsi lett volna a realitása.
Egészen más szinten ugyan, de nem teljesen esélytelen ugyanakkor az IKEA kezdeményezése. A lakberendezési lánc az Egyesült Államok keleti partvidékén, összesen tíz áruháza előtt telepít töltőállomásokat. Igaz, hogy ezt a projektet egy félig szövetségi, félig magánfinanszírozású kezdeményezés pénzeli (amely közel négyezer villanyautó számára akarja megteremteni a töltési infrastruktúrát az USA-ban), de ahogy a svédek hozzáállását ismerem, előbb-utóbb vérszemet kapnak – és ha mondjuk a Volvóval összefogva elkezdik Európában is elvetni az e-mobilitás szereld-magad csíráit, előbb-utóbb Budaörsön vagy Zuglóban is találkozhatunk töltőpontokkal.