Az elektromos sportkocsi gondolata nem új keletű: emlékezetes Camille Jenatzy belga mérnök La Jamais Contente nevű autója, amely első szárazföldi járműként lépte át a 100 km/óra sebességet. Napjainkban persze más a helyzet, leginkább figyelemfelhívó ujjgyakorlatként, vagy méregdrága, egzotikus termékként találkozhatunk villanymotoros sportautókkal.
Ezért is különösen izgalmas az SLS AMG E-cell: ha egy olyan teljesítményorientált, nagy nevű cég tűzi zászlajára az emissziómentes hajtást, mint az AMG, az jelent valamit, pláne, ha egy eleve a figyelem középpontjában álló modellről van szó, amely nem „szorul rá” a plusz publicitásra.
Az SLS e-Cell kerekeit négy szinkronmotor forgatja, amelyeket a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében nem a kerékagyakban, hanem a kerekek közelében helyeztek el. A rendszer összteljesítménye 533 lóerő, a forgatónyomaték 880 Nm, az autó 4 mp alatt gyorsul 100 km/órára – a benzinmotoros „alapváltozat” idevágó sarokszámai 571 LE, 650 Nm, és 3,8 mp, messzemenőkig versenyképes tehát a fluoreszkáló festéssel ellátott tanulmány. A menetteljesítményekhez szükséges energiát az autó középvonalába rendezett, vízhűtésű Li-Ion akkumulátorcsomag szolgáltatja. A módosításhoz igazodva elektrohidraulikus a szervokormány, LED-ek világítanak a reflektorokban, a sebességváltó helyére pedig három irányváltó gomb került.
És hogy az egésznek mi az értelme? Az AMG 2015-re ambiciózus emissziócsökkentési célokat tűzött ki maga elé, mégpedig a márka éltető elemének számító teljesítmény csorbítása nélkül – tanulmányukkal, úgy tűnik, jó irányba tartanak.