Bizonyos szempontból új világrekord a berlini áramszolgáltató Lekker Energie és az akkumulátorokat gyártó DBM Energy által szponzorált Audi A2-essel megtett 605 kilométeres út München és Berlin között.
Bár a Japan EV Club tavasszal 1003 kilométert tett meg szintén teljesen elektromos hajtású Daihatsu Mirájával, de azt zárt pályán, állandó 40 km/h-s sebességgel futották, míg a németek a nyílt autobahnon, a mutatót 55 km/h-ra szögelve teljesítették útjukat.
Ráadásul az éjszakai menet végén még 18%-nyi töltés maradt az A2-es 115 kWh-s energiacsomagjából. Bár a túra hossza és sebessége is figyelemre méltó, az igazi elismerés a megtételét lehetővé tevő akkumulátorokat illeti. Az állami segítség nélkül, kizárólag a Lekker és a DBM által kifejlesztett lítium-metál-polimer cellák (hivatalos nevén Kolibri AlphaPolymer Technológia) könnyebbek és erősebbek a hagyományos celláknál, és 97%-os hatékonysággal üzemeltethetők. Kis méretüket az is igazolja, hogy az autó csomagtartója és utastere az átépítés ellenére is ugyanakkora maradt, mint a szériamodelleké.
Megfelelő teljesítményű áramforrás segítségével ráadásul az új akkukat alig hat perc alatt teljesen fel lehet tölteni. Amikor a DBM Energy-t arról kérdezték, mikot lehetne beindítani a gyártást, a cég vezérigazgatója, Mirko Hannemann egy szóval válaszolt: most.
Túl jól hangzik, hogy igaz legyen? Lehetséges, így aztán nyitva tartjuk füleinket, és amint újabb híreket kapunk a csodás fejlesztésekről, azonnal továbbadjuk, mi lett a Lekker és a DBM akkumulátorainak sorsa.