Nem hátul hajt, sőt, egyáltalán sehol nem hajt a bajorok Amerikában fejlesztett újdonsága. Viszont Green Good Design díjat hozott a márkának.
Nem, nem a merchandising csúcsát képviseli ez a két lámpa, amelyet a BMW csoporthoz tartozó DesignworksUSA tervezett: reklámcikk helyett valódi használati tárgyakról van szó, amikkel az alkotók novemberben elnyerték az Európai Építészeti, Képzőművészeti és Várostudományi Központ, valamint a Chicago-i Athenaeum által közösen létrehozott „Kiváló Zöld Dizájn Díjat”. Az 1950-ben alapított, nagy presztízsű „Good Design” díj keretein belül második éve meghirdetett pályázatra 46 országból több ezer munka érkezett, amelyek közül a zsűri mintegy százötven terméknek, kormányzatnak, személynek vagy programnak ítélte oda a kiváló környezettudatos tervért járó díjat.
A DesignworksUSA két lámpája, a 3,6 méteres Hi-Glo és a kilencven centiméter magas Lo-Glo egy kültéri bútorcsalád elemei. A lámpákban fénykibocsátó diódák (LED) világítanak, amelyek nagy teljesítményük mellett energiatakarékosak, tartósak és gazdaságosak. Mégsem ez teszi különlegesen környezetbaráttá a megrendelésre készült munkákat, hanem a kibocsátott fény természeteshez közeli színe, illetve az átgondolt árnyékolásnak köszönhetően minimális fényszennyezés.
Ezeknek az innovatív megoldásoknak köszönhetően a lámpák a lehető legkisebb mértékben borítják fel a nap-éj ciklus váltakozását, és ezzel közvetlenül óvják az emberek, valamint a környező élővilág egészségét. És hogy a tervezők mire a legbüszkébbek? Arra, hogy a lámpa-párosról nem süt a környezeti tudatosság, hanem teljesen normális, hétköznapi használati tárgynak látszanak.