A tervezőzseni Gordon Murray újabb nyomós érvet tud felhozni szuper-fenntartható városi törpeautója mellett
Ha nem cseng ismerősen Gordon Murray neve, ne tessék kétségbe esni: a brit mérnök korábbi munkái nem feltétlenül tették ismertté környezetbarát körökben, vagy ha mégis, nem túl kedvező előjellel: Murray úr Forma 1-es konstrukciói több tucat futamgyőzelem mellett négy világbajnoki címet hoztak, mindmáig leghíresebb utcai alkotása pedig a McLaren F1 hipersportkocsi, minden idők leggyorsabb szívómotoros autója.
A közelmúltban azonban Murray más, jóval kisebb fába vágta fejszéjét: egy olyan városi törpeautón dolgozik ifjú munkatársaival, amelynek gyakorlatilag minden részelemével megkérdőjelezték a bevett autóipari szokásokat. A T.25, illetve annak elektromos variánsa, a T.27 kisebb, mint egy Smart Fortwo, ám azzal szemben három személyt képes szállítani (ironikus módon ugyanúgy, mint egykoron a McLaren F1), ráadásul a speciális gyártási módszereknek és alkalmazott technológiáknak köszönhetően gyorsabban és kevesebb alkatrészből (magyarul olcsóbban) állítható elő, mint bármi más, jelenleg létező jármű.
Na de a lényeg, hogy a MIRA autóipari kutató szövetség január derekán hidraulikus szánra tett, és miszlikbe tört egy T.27-est. Az unióban előírt, 40 százalékos átfedéses frontális ütközést a 2,4 méteres autócska tökéletesen teljesítette, az utascella érintetlen maradt, ahogy azt a számítógépes szimuláció megjósolta. Ezzel a tervezők egy újabb fontos pontot pipálhattak ki a sorozatgyártás beindításához szükséges ellenőrző listán – a tervek szerint már tavasszal megkezdődhetnek a járóképes prototípusok tesztjei.