A gyorsbüféhálózatok nem feltétlenül kompatibilisek a környezettudatos magatartással, most mégis figyelmet érdemel a McDonalds: márciustól kiemelt minősítésű, fenntartható ültetvényekről származó kávét árul a lánc Magyarországon.
Akár hiszik, akár nem, egy tavaly elkészített felmérés szerint kifejezetten igényes emberek járnak McCafé kávézókba: a megkérdezettek fogékonyak a fenntartható kávéra, 48 százalékuk válaszolta azt, hogy ilyen feketét választana, ha tudna róla, hogy így termesztették. Nos, ezek a derék fogyasztók megnyugodhatnak: új kávéra vált ugyanis hazánkban a McDonalds és annak specializálódott kávéházi tagozata, a McCafé, mégpedig olyanra, amely a fenntarthatóság jegyében készült és Rainforest Alliance minősítéssel rendelkezik.
Az új kávé mindkét franchise-nak kizárólagos kávéja lesz. A hazai egységekben frissen őrölt, 100 százalékban Arabica kávébabból készült fekete a legjobb minőségű kávék őshazájából, Dél- és Közép-Amerikából származik. A jellemzően selymesebb ízvilágot kínáló McCafékban és az olaszos, erősebb pörkölésű zamatok uralta éttermekben egyaránt a cappuccino és az eszpresszókávé a legkelendőbb. A hazai hálózatban összesen naponta 16 700 csésze feketét isznak a vendégek. A kávézóláncban minden hatodik, az éttermekben minden tízedik percben elkészül egy csésze fekete; ami 365 nap alatt közel 300 000 liter főzött kávét jelent. Ez több mint másfél mázsa kávéból készül, ami éves szinten 59 tonna kávébab felhasználását jelenti – nem mindegy tehát, hogy honnan származik ez a mennyiség.
A hazai McDonalds és McCafé egységek egyébként 2007 óta forgalmaznak fenntartható kávét, a mostani újdonság a Rainforest Alliance (RA) minősítés: az RA által támasztott kritériumok között szerepel a természeti környezet, az érzékeny trópusi ökoszisztéma óvása, a kávétermelő farmerek méltányos megfizetése és érdekképviseletük védelme.