Hiába fakadnak egy tőről, a ma ismert elektromos kismotorok filigrán gépecskék csupán a BMW legújabb tanulmányához képest. Nem csoda, hiszen az E-Scooter óriásrobogó – és jónak tűnik.
A kiskerekű, kistestű robogók prímán lavíroznak a városban, épp csak elférni nehéz rajtuk. A helyhiány pedig egy másik, hosszú távon meghatározó hátrányt is jelent: a belvárosi lótás-futáson túlmutató elektromos használatra aligha lesznek alkalmasak a robogók klasszikus képviselői.
Nem, ha emissziómentesen szeretnénk ingázni, ahhoz óriásrobogó kell – olyasmi, mint amit a BMW bemutatott. Első ránézésre pont olyan, mint bármely nagytestű robogó, kivéve persze, hogy a bajoroknak ilyene eddig még nem volt. És mivel nem volt, nem is ragaszkodtak a bevett sablonokhoz: a műfajban hagyományos lemezváz helyett térhálós csőszerkezetet kapott a E-Scooter, amelyben központi, teherviselő elemként helyezték el a hatalmas akkumulátorcsomagot (nyilván annak biztonsági kerete, nem pedig maguk a Li-Ion cellák tartják a váznyúlványokat).
Sok helyen nagy akku fér el, és lám, a BMW hatótávolsága nem 30-40, hanem büszke 100 kilométer, amivel még nyugat-európai viszonylatban is könnyedén megoldható az elővárosi ingázás. Agymotor helyett a vázban elhelyezett villanymotorral és klasszikus fogasszíjas szekunder hajtással oldották meg az erőátvitelt, sebességváltó értelemszerűen nincs. Mármint hogy nem lesz, vélhetőleg. Az E-Scooter ugyanis tanulmány, amiből vagy lesz valami, vagy nem. Szerintünk legyen.