HTML

Zöldblog.hu

Közlekedés, háztartás, energetika, úgy, hogy a bálnák sokáig dalolhassanak az érintetlen őserdőkben.

Linkblog

Friss topikok

Van-e vészfék az olajalapú civilizáció vonatján?

2011.11.24. 21:45 sosadri

Férfiak, ki a konyhából!

Alig használt mosogatógépünk garanciaidő után két hónappal bedöglött. Míg a szerelőt, vártuk, volt időnk elmélkedni azon, hogy vajon mi éri meg jobban: kézzel mosogatni vagy mosogatógéppel? A kellemetlen mosogatós napokból így lettek féltudományos, kézzel mosogatós napok.

Meg persze kellett a tudományos-kísérletezés körítés azért is, mert egy férfit amúgy se nagyon lehet más ürüggyel közel csalogatni a mosogatóhoz!

Zöld lelkem úgy érzi, de legalábbis úgy akarta érezni, hogy a mosogatógép használata sokkal környezettudatosabb dolog, mintha kézzel mosogatnánk, főleg ha még a tisztítószereket is tudatosan válogatom össze hozzá. Lássuk, hogy igaz-e a feltételezés.

A megszokás és a tudományosság kedvéért a mosogatnivalót továbbra is a mosogatógépben gyűjtöttük össze, igyekeztünk monoton módon táplálkozni, hogy ne tolódjon el nagyon végletesen a lábas-tányér egyensúly a kísérleti mosogatások között.

 

Figyeltük a művelethez szükséges időt, a víz, a gáz és az áramfogyasztást is.

Jogos a kérdés: gáz és villany? Igen, a gázfogyasztást azért néztük, mert a meleg vizet cirkókazán készíti nálunk. Az áramfelvételt néztük a kazánnál, de a világításnál is, mert nálunk a kézi mosogatás valahogy mindig estére marad, de legalábbis sötétedés utánra. A konyhában két darab energiatakarékos kompakt fénycsövünk (fúj!) van, darabonként 20 W teljesítménnyel.

A kazán illetve a mosogatógép villásdugója elé áramfelvétel-mérő iktattunk, a víz- és gázóra állását, dokumentáltuk, minden egyéb fogyasztást ez időre megszüntettünk.

Első kísérlet: a víztakarékos háziasszony

Kicsit bevizezem a koszos edényeket, ha kell, akár be is áztatom, aztán mosogatószert pumpálok a szivacsra, és először csak úgy víz nélkül elmosogatok néhány edényt, majd mikor elegendő összegyűlt, akkor leöblítem őket, és csöpögtetőre pakolom.

 

Nézzük, hogy ezzel az igen takarékos, odafigyelős, víz és energiafogyasztást minimalizáló, környezettudatos modern-konzervativizmussal milyen eredményeket sikerül elérni mosogatás terén.

Fogyasztás és költségek:

  • víz: 37,9 liter, (900 Ft/m3-rel számolva): 34,11 Ft
  • gáz: 0,1553m3, (122 Ft/m3-rel számolva): 18,95 Ft
  • áram a bojlernél: 0,005 kWh, (48 Ft/kWh-val számolva): 0,24 Ft
  • áram az égőknél: 0,0253kWh: 1,22 Ft
  • idő: 38 perc: megfizethetetlen

 

Második kísérlet: a pancsoló férj

Következett a férjem, ő reprezentálja a ház urát a konyhában. Csak langyos, folyó vízben hajlandó mosogatni, nem túl környezetkímélő módon, nem túl erőforrás-hatékonyan, de meglepően alaposan és gyorsan.

 

 

Fogyasztás és költségek:

  • víz: 87 liter (900 Ft/m3): 78,3 Ft
  • gáz: 0,3966 m3 (122Ft/m3): 48,39 Ft
  • áram a bojlernél: 0,004 kWh (48 Ft/kWh): 0,19 Ft
  • áram az égőknél: 0,0167 kWh: 0,8 Ft
  • idő: 25 perc (megfizethető)

 

A Gép forog, az Alkotó pihen

Már nagyon elegünk volt a kísérletezgetésből, mire végre a mosogatógép-szerelő ember megjavította és visszahozta közénk Isten áldását, a Mosogatógépet.

Nem vagyunk túl jóhiszemű emberek, ezért a mosogatógép-fogyasztás minden papíron írt paraméterét a valóságban is lemértünk. Némi eltérés adódott is, de a dokumentáció meglepően pontos volt, az eltéréseket betudhatjuk a hidegnek vagy a kemény víznek, meg a nem laboratóriumi körülményeknek.

 

Fogyasztás, költségek:

  • víz: 16,5 liter: 14,85 Ft
  • villany: 1,202 kWh: 57,7 Ft
  • idő: 175 perc

 Áttekinthetőbb formában összegezzük az eredményeket:

 

Férfi

Gép

Víz

37,9 l

34,11 Ft

87 l

78,30 Ft

16,5 l

14,85 Ft

Gáz

0,1553 m3

18,95 Ft

0,3966 m3

48,39 Ft

-

0 Ft

Villany

0,0303 kWh

1,46 Ft

0,0207 kWh

0,99 Ft

1,202 kWh

57,70 Ft

Idő

38 perc

25 perc

175 perc

Összes költség:

54,52 Ft

127,68 Ft

72,55 Ft


Meglepő eredmény: a gépnél a nő olcsóbban mosogat. És nagyanyáink még vájlingban, egy lében mosogattak, aztán egy másik edényben öblítettek. Az még ennél is sokkal hatékonyabb tud lenni.

Ha tehát pusztán a mosogatás költségeit nézzük, akkor, kedves nőtársaim: Mosogatásra fel! Mosogassatok takarékosan, vagy még annál is takarékosabban, a férfiakat pedig ne engedjétek közel a mosogatószivacshoz! Csak ha siettek.

Folyó vízben mosogatók: ti pedig mérlegeljetek. Kiszámoltam, hogy ha vesztek egy AAA besorolású, nagyon energiatakarékos mosogatógépet mondjuk 100.000 Ft-ért, akkor 1814 mosogatási ciklus után térül meg a beruházás. Kicsit soknak tűnik, hiszen ez azt jelenti, hogy ha az év minden napján mosogatsz egyet a gépeddel, akkor is majdnem 5 évet kell várnod ahhoz, hogy nyerésbe kerülj. És persze ez csak arra az esetre igaz, ha közben nem romlik el a csodamasinád. Százezres árkategóriában pedig ez nem túl valószínű; mi például a kísérlet után 50 ezer forint javítási költségnél járunk az épp csak egyéves géppel.

Akiben tehát erősebb a költségcentrikus könyvelő a lusta Garfieldnél, növesztheti bátran a mosogató-izmait: a mosogatógép kényelmes és víztakarékos, de minden költséget összevetve egyszerűen nem éri meg! Edzésprogram Wii-re (sajnos csak kamu):

199 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zold.blog.hu/api/trackback/id/tr483409077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

304/3 · http://orfiban.blog.hu 2011.11.25. 08:31:27

Nálam a gép biztos, hogy sokkal jobban mosogat.

Jadro 2011.11.25. 08:42:35

A gép alaposabb és amíg ő teszi a dolgát, Te mással tudsz foglalkozni. Persze ha beleszámítjuk a készülék árát is, akkor drágább mindenképpen mint a kézi mosogatás, de a kényelemért fizetni kell mindig. :) Másrészt a mosogató árát akkor nem kell idevenni? :)

Azért érdekes a cikk, köszi a lehetőséget. Szerintem ha hazamennék és asszonynak mondanám hogy takarékossági okokból eladjuk a mosogatógépet, hamar összekarmolna. :)

Infomaker 2011.11.25. 08:46:03

Így van. Egy ember nem 65 fokos vízben mosogat, mert leégne a keze. A gép ennél sokkal precízebben mosogat, ha kiveszed a poharat, akkor olyan zsírmentes, hogy nyikorog a kezemben.

Másrészt meg:
Amelyik nőt nem zavarja, hogy 38 percig ott kell állnia ahelyett, hogy mást is csinálhatna (vagy akár pihenhet helyette) az egy balfasz, és megérdemli.

Magyarán: nem minden a pénz.
A gép mellett szól még: tisztaság, idő

(persze tudom, néha a gép a durván leégett cuccot nem tökéletesen mossa el de ez ritka)

Ugyanakkor pl a páraelszívó zsíros fémhálóját csak géppel lehet elmosni, kézzel esélytelen.

huncsongor 2011.11.25. 08:47:04

nálunk a bosch mosogat 10éve napi 1szer, és még semmi baja.

OkoskaTo:rp 2011.11.25. 08:50:59

És a "női" módszer ugyebár feltételez egy kétmedencés mosogatót, de legalább annyi helyet, ahová a félig elmosott edényeket-tányérokat félre lehet tenni. Azért ez nagyon sok lakásban nem megoldott.

Nem tudom, milyen mosogatógép adatait nézted, de a miénk 1,05 kWh és 13 liter, pedig nem ma vettük. Így máris több mint 10 forinttal kevesebb jön ki, azaz közelébe érünk az űbernőnek. Azzal a különbséggel, hogy ez esetben fél órát a családjával tölthet mosogatás helyett.

Medgar 2011.11.25. 08:51:39

Az emberi munka ára nincs bekalkulálva egyik esetben sem, ez így kicsit féloldalas.

OkoskaTo:rp 2011.11.25. 08:51:50

@Infomaker: Amelyik nőt nem zavarja, hogy naponta fél-háromnegyed órát a mosogató mellett áll, azt szerintem nyugodtan hívhatjuk mosogatógépnek. :o)

2011.11.25. 08:53:09

Érdekes kísérlet, de mint mérnökember úgy tanultam, hogy egy-mérés nem mérés.

Vagyis ezt meg kellene ismételni sok száz háztartásban, hogy ténylegesen le lehessen vonni a következtetést, vajon mi a jobb.

Viszont nagyon helyesen megjegyezted, a mosogató előtti idő megfizethetelen, de biztos, hogy sokkal többet jelent, mint az a 18 Ft, ami a mosogatógép és a nő közötti különbség.

Tehát innentől kezdve nálam a mosogatógép nyert.

csudri82 2011.11.25. 08:53:29

A gép általi mosogatás költségéhez még hozzá lehetett volna venni egy közepes árú tabletta árát is. Sajnos az sem éppen olcsó. (a nő és férfi által használt mosogatószer ára szinte nulla)

Nekem is van egy gépem, de ha kidöglött szegény, akkor bizony kuka és nem lesz másik. Viszont lesz egy plusz szekrény a sok cuccnak a konyhában. :)

Amúgy az összehasonlítás nagyon király volt, köszi!

Infomaker 2011.11.25. 08:53:40

Meg a másik:

milyen program ez, hogy 175 percig mosogat?? Öcsém az 3 óra!!!

Én mindig beállítom egy 55/65 fok, 55 percre, és elég is.

penumbra1984 2011.11.25. 08:55:56

A legnagyobb istenáldása a mosogatógép meg a mosógép! :))

Papp Sanyi 2011.11.25. 08:55:57

Fa dolgot (a képen fa nyelű kés) nem rakunk a mosogatógépbe, kivéve ha az a cél, hogy tönkretegyük.

Igazából semmi szükség a 65 fokon történő mosogatásra, elég az 50 fok is. Azt pedig kézzel mosogatva nem lehet kibírni, ergo sokkal tisztább lesz a végeredmény, ha a gépre hagyjuk.

Ha pedig volt házbiztosítás, akkor be lehet próbálkozni a biztosítónál a szerelő által adott számlával, hátha kifizetik.

orákulum (törölt) 2011.11.25. 08:57:41

nekem a legjobb barátnőm:D (bocsi csajok..) Szerintem ezerszer szebben mosogat, kevesebb vízzel.. tény, hogy maga a gép nem olcsó, pláne, ha sok "A" betűs, de megéri:)

rhubarbjelly 2011.11.25. 08:59:08

Utálok mosogatni és nem vagyok elég alapos, szóval nálam marad a gép.

Elijah_Baley 2011.11.25. 09:01:20

érdekes h zöldbolg oszt kimaradt a szipiszupi mosógéptabletta vs mosószóda/ecet környezetterhelése, nem minden a pénz...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.11.25. 09:02:27

Ugyanannyi edényt mosogattatok kézzel, mint géppel? Nálunk hetente 8-szor kellett kézzel mosogatni, de géppel elég 5-6 alkalom is, nagyobb a kapacitása :)

Hol marad a mosogatógéphez tarozó tabletta + öblítő + só kombináció és a hagyományos mosogatószer összehasonlítása? A mosogatógéphez 40 darab kombinált tabletta 2000-4000 forint között van, viszont a mosogatószer 300-400 forint és legalább 20-30 alkalomra elég.

Szerintem a mosogatógép csak a kényelem és a másra fordatható idő miatt éri meg.

Etniez 2011.11.25. 09:02:48

Akartam mondani, hogy a gép jobban fertőtlenít, mint az ember. Az számold át forintba.
Gép meg két embernek nem éri meg, de nagycsaládban fontos, mivel az anyuka/apuka azt az időt is tudja "értelmes" dologgal tölteni.

fifibá55 2011.11.25. 09:03:15

Csak én néztem el, vagy tényleg nincs belekalkulálva a mosogatószer költsége? Egy gépi tabletta kb. 30-35 Ft, nem elhanyagolható tétel.

oc 2011.11.25. 09:03:58

Ezen kivül figyelembe lehetne venni a mosogatószer igényt, azért a gépbe külön mosópor kell, só, esetleg öblitőszer, míg a kézi mosogatáshoz az esetek többségében elég egy 10 Ft-os szivacs és valami egyszerű mosogatószer [400 Ft/l].

Plusz a jobb gépek 100k-nál indulnak.

Mérlegelni kell, egy kis háztartásnak nem biztos, hogy megéri: én 1-2 naponta mosogatok, azaz havonta mondjuk 20x, évente 250x, azaz nekem ha 4 évre vetitem a gép árát, +100 Ft-ot jelent mosogatásonként. Férfiként pancsolósan mosogatok, de még ezek szerint igy is olcsóbban, mint a gép. :)

Egy nagy előnye van: kevesebb vizet kér, ez vitathatatlan. Én azt a 25 percet nem sajnálom, hiszen a gépbe bepakolás, kipakolás, elinditás is kb 5 perc, ha hozzáveszem az esetlegesen nem jól elmosott edények sikálását, akkor egy gépi mosás is 5-10 percet vesz el az időmből.

spinat 2011.11.25. 09:04:02

érdemes megfontolni egy lehetöséget: ha ne veszed a melgevizet, hanem saját magad állítod elö, akkor az új mosogatógépeket mindjárt meleg vízre lehet kapcsolni és spórolsz az áramon. Plusz, nem tablettás mosogat´szert használni, az ömlesztettet pontosabban adagolja a gép.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 09:04:27

Nálam anno a mosogatás még drágább volt... én ugyanis hagytam bezöldülni az edényeket, és mikor már nem volt tiszta tányér, kibactam a kukába az egészet.
Ezt 4x csináltam meg, utána átálltam a műanyag tányérokra. Áldott legényélet :)
(azóta van asszony, és van gép is)

Gombóc_Artúr · http://zsirverseny.blog.hu 2011.11.25. 09:05:37

Mosogatógépet nem azért vesz az ember, hogy takarékoskodjon, hanem azért, hogy ne mosogasson. A bérköltség minden szolgáltatásnál a legmagasabb költségelem. Mivel a gépi mosogatásnál a munkát "kiadtátok" a gépnek, úgy lenne tisztességes számolni, mintha a kézi mosogatással is megbíznátok valakit (bejárónő pl.) 1000 Ft-os, (adómentes) bejárónői órabérrel számolva a nőinél 633 Ft-ot, a férfinél 416,7 Ft-ot adjatok hozzá a táblázathoz.
Így a női mosogatás 690, a férfi 540, a gépi meg 72 Ft lesz.

A megtérülés: Ha a nő mosogatott volna akkor 160, ha a férfi akkor 210 mosogatással térül meg a beruházás...

Noinfo (törölt) 2011.11.25. 09:06:04

Óh, szaéártelem. Az ECO 50 program az pont a sötétzöldek miatt van, mit a posztoló. Ez egy standard program, ami minden gépen úgyanazt csinálja, az összehasonlíthatóság miatt. valami EUs marhaság, hogy legyen mire élvezni a zöldeknek.
Értelmes ember legtöbbször a rövid programot használja, mert hacsak nem a disznótor maradványait kell eltüntetni, akkor legtöbbször a 30-40 perces programok is kiválóan tisztítanak. Legfeljebb rögtön ki kell nyitni a gépet, hogy szépen száradjom, mert ezekben aprogramokban rövid a száradási ciklus.

Másrészt, hameg az asszony mumkaidejét nem számolod bele, akkor meg is érdemlitek a sorsotokat. Ha nem írnál ilyen tudománytalan, demagóg zötétzöld írásokat, akkor még több energiát takarítanál meg. Tudod mennyit fogyaszt a számítógép?

spinat 2011.11.25. 09:09:15

ja igen, a másik. A kísérlet ott csúszik el, hogy a gépben gyüjtöd a mosatlant. Két gyerekes családnál minden étkezéskor mosogatnod kell, ami napi 3x, de ha esetleg fözéskor sok edényt felhasználsz, akkor még 1x. A gépbe meg berakod egyszerre az összeset. És igen, legalább egy hét adatait kellett volna összehasonlítani.

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:17:17

na igen.
1. nem számoltad a mosogatószer költségeket. az 1 Ft-os gázdíjak mellett már az is belefért volna, csak kíváncsiságból; a tabletta biztos drágább, mint egy olcsó mosogatószer.
2. minőségi mosogatógépet is lehet 100 eFt alatt venni, ha nem vársz el tőle mindenféle extra funkciót. és akkor nem fog egy év után elromlani. mivel a Bosch mosógépem több, mint 10 évig bírta (és még akkor is ment, csak már nagyon zajos volt, meg maradt benne egy kis víz, meg rozsdásodott, ilyesmi), mosogatógépből is ezt a márkát vettük kb. 80-ért. egyelőre oké.
3. szerintem az sem mindegy, hogy a mosogatógépben gyűlik a szennyes edény és ott szárad a tiszta. ez a konyhát sokkal emberibbé teszi. az persze igaz, hogy a mosogatógép helyet is foglal, ami helyett lehetne (volt is) pl. alsó szekrény...
4. elsődlegesen azért vettünk mosogatógépet, mert a bojlerünkből rendszeresen kifogyott a meleg víz és nem tudtunk mind megfürödni. az biztos, hogy mióta mosogatógépünk van, 20-30 %-kal csökkent a vízfogyasztás, és megdöbbentő módon az áramfogyasztás is valamelyest.
5. nekem is megfizethetetlen az a 20-40 perc, amit nem kell eltöltenem a mosogató előtt.

ifrance 2011.11.25. 09:19:41

milyen gép az, ami 1 év után tönkremegy? :( nálunk is bosch van (családból vettük), 10 éves, és megy (ebből 4et teljesített nálunk). nem mondom, hogy hibátlanul, mert egyszer volt baja: a vezérlőpanelről elvált a fűtéskapcsoló relé két lába (=nem fűtötte fel rendesen a vizet). szétszerelés után két perc forrasztással orvosolható volt.
nálunk az über érv a víz spórolás volt, mert az utcában még nincs csatorna.
a tabletta árát én elég elhanyagolhatónak érzem, legutóbb 2600ért vettünk 100db-ost. az nálunk nagyjából 150 napra elég. viszont mióta megvan, esténként mosogatás helyett duplo palotákat építünk a kissráccal. tetszik neki...
a mosogatógép áránál hiányoltam, hogy a mosogatótálca és a csaptelep bekerülési költsége miért nem merült fel?

JohnHenry 2011.11.25. 09:20:03

175 perc??? nooormális???

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:20:43

@Papp Sanyi: "szerelő által adott számlával"
ha van számla, akkor valamit az SZJA-ból is le lehet vonni, úgy rémlik.

Pizsi16 2011.11.25. 09:21:11

Én azért szeretnék már mosogatógépet végre, mert így télen amúgy is ki van száradva a kezem, és a sok mosogatástól ötvenéves kezem lesz pillanatok alatt. Az a sok drága kézkrém sincs bele kalkulálva az árba...
...még egy: a mosogatógépet talán a pasik is tudnak ( akarnak) használni!

SvenH. (törölt) 2011.11.25. 09:23:51

panelban mennyi az annyi?
illetve ha kint a sparhelten melegitem meg a kutvizet akkor mennyi?

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:25:19

@online távmunkás: nagyon drágán veszed a mosogatótablettát. nézd az akciókat! én 25 Ft/db felett már biztos nem veszek. még nem kombináltat is érdemesebb venni, ha az olcsóbb, mert egy flakon noname külön öblítőszer _sokkal_ olcsóbb és _sokkal_ tovább tart, mintha mondjuk 5 Ft-tal többért veszed a kombinált tabi darabját.

labi 2011.11.25. 09:25:31

Hmm... hát ha nem valami űberdurvát kell elmosogatni, akkor én a gyors programot szoktam használni, ami nem három órás, hanem úgy 30-40 perc és tökéletes az eredmény vele.

Úgyhogy kérnék egy tesztet gyorsprogrammal és gyorsnővel. :)

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:26:25

@Pizsi16: gumikesztyű. persze marha kényelmetlen, tudom.

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:28:01

@oc: 10 forintért már a kínaiban se adnak szivacsot, basszus.

lorien · http://lorien.blog.hu 2011.11.25. 09:30:12

Ha az emberi munka árát nem vesszük bele, akkor semmit nem ér az összehasonlító teszt!

Ha a kérdést úgy tennénk fel, hogy hajlandó vagy-e 30-40 percet dolgozni 20 vagy 40 forintért, akkor mit válaszolnál? Sőt, ha még ideszámolom a gép árát alkalmakra lebontva, 30-40 perc munkát végeznél 150 forintért? Ugye nem?

EzVan:) 2011.11.25. 09:31:34

@Gombóc_Artúr: első ember, aki tud megtérülést számolni! Grat.

Ráadésként, ha valaki pénzt keres rendesen, akkor pl ha egy órája 5000 Ft jövedelmet hoz, akkor igencsak hamar megtérül a gép ára, ha a mosogatás helyett dolgozik.

@posztoló: nem tudom milyen mosogatógéped lehet, de az enyém 12 éve működik, B betűs német. Két éve odaadtam egy havernak, vettem helyette egy újabbat, ezen már 40 fokos program is van.
Tablettát meg szerintem felesleges használni, a sima mosópor sokkal hatásosabb.

Dub hadnagy 2011.11.25. 09:31:36

fél óra munkadíja még minibálbér esetén is eléri a 150 Ft-ot, tehát így a kézi mosogatás biztos bukta (bár a te tudományosan megalapozott kézi mosogatásod ennél biztos többet ér). Persze kihagytad a mosogatógép amortizációját meg a tablettát (alsó hangon 25Ft/mosás). Ha mondjuk veszel egy mosogatógépet 100e-ért és azzal 5 évig naponta mosogatsz (meg /sze nem döglik be), akkor úgy 50 Ft/mosogatással növelheted a mosogatógép költségeit is.

Noinfo (törölt) 2011.11.25. 09:33:01

@JohnHenry: AZ 50-es ECO program ennyi. De azt épeszű ember nem használja, az inkább marketing/összehasonlíthatósági okokból kell minden gépbe. Minden más program rövidebb, aki nem sötétzöld, az tisztában van az ilyen dolgokkal.

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:33:32

@lorien: "Ha a kérdést úgy tennénk fel, hogy hajlandó vagy-e 30-40 percet dolgozni 20 vagy 40 forintért, akkor mit válaszolnál?"
Ráadásul pont egy - legtöbbünknek - rohadtul nemszeretem munkát.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.11.25. 09:33:59

Valóban bele kell számítani a mosogatószer költségét.

Ezzel kapcsolatban: semmiképp sem érdemes a drága kombinált tablettát használni, hiszen a gépben ott a vízlágyító. Az aldis sima tabletta most épp akciós, 11.40 darabja. Egyébként 17.10. Plusz öblítő és só, de ezek nem sokat adnak hozzá a költséghez.

A por pedig a DM-ben 1300 Ft / 2 kg, az még jobban megéri, főleg, mert te szabályozod az adagolást: kevés, nem erősen szennyezett edénynél kevesebbet teszel bele.

Ahogy fentebb írták, a jelenlegi árak mellett sokkal jobban megéri gázzal melegíteni a vizet, mint villannyal. Ha tud meleg vizet fogadni a mosogatógép, akkor rá kell kötni.

konrada 2011.11.25. 09:34:37

Azért én ehhez a vitához sokkal csúnyább indoklást teszek hozzá, amiktől a hölgyek többsége jogosan fog megsértődni: Elég kiterjedt a család, így viszonylag sok idősebb hölgytagjához (anya, anyós, nagynénik...) szokásunk járni vendégségbe, kiknek egyszemélyes a háztartásuk, nincs mosogatógépük.
Az emberi szem meg olyan, hogy 40+ felett elveszíti élességét, ez meg szemüveggel korrigálható. Viszont a hölgyek túlnyomó többsége nem veszi fel mosogatáshoz, mert az rutin és párásodik is.

Mindebből az következik, hogy én, aki hozzászoktam a gépi tisztítás minőségéhez, igen nehezen állom meg, mikor az asztalra kitett edények nem teljesen kifogástalanul tiszták. (Teszem hozzá, én maximalista vagyok ebben a tekintetben, így amikor valami okból nekem kell mosogatnom és nincs gép - pl. nyaralás - úgy a férfias vízpazarlást a tökéletesre törekvéssel párosítom, de ez azt jelenti (illetve jelentené), hogy a blogoló hölgy idejének majd a duplájával, férjúrának dupla vízmennyiségével oldanám meg.
(Azért jelentené, mert pragmatista vagyok: ennyi edénynek hozzá sem fognék. Vagy nem hagyom összegyűlni, vagy ráhagyom a többiekre és becsukom a szemem!;))

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:34:37

@ifrance: "a mosogatógép áránál hiányoltam, hogy a mosogatótálca és a csaptelep bekerülési költsége miért nem merült fel? "

Na azért ezt már ne; ezek akkor is kellenek egy konyhába, ha mosogatógéped van.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 09:35:18

@Pizsi16:
Jó az avatarod, nálunk is két vizsla van :)

Egyébként igy igaz. Én itthon dolgozom (párom nem) és délben megeszem a kajámat, bedobom a mosogatógépbe, és ha látom hogy megtelt, akkor beinditom.
De kézzel mosogatásra nem tudnának rábeszélni...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.25. 09:36:40

@Cpt. Flint:
De a mosogatógép mellé elég egy egytálcás is.

És ami még fontos: nincs szem előtt a mosatlan. Sőt a kibacott macskák se kóricálnak közöttük.

873ujr3rk 2011.11.25. 09:39:01

remek, köszönöm, régi gyanúmat erősítetted meg. ha hozzávesszük h ha valóban tiszta edényt akarok a mosogatógépből, akkor kb pont annyi előkészületet igényel mintha simán mosogatnék, akkor a mai nappal lelakatolom a gecibe.
a következő konyhánkba óriási mosogatót telepítek, hatalmas szárítófelülettel.

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 09:39:39

Pár dolog kimaradt.
Pl:
1) a k_rva drága kézi mosogatószer, amit muszáj megvennem, mert különben sebesre mosogatom napi 10 perccel is a kezem...
2) Ettől függetlenül egy csomó kézkrém. (Aki nem hisz nekem, nézze meg egy 60+ férfi és egy hasonló korú nő kezeit...)
3) a derékfájás és költségei...

Ha 40 évesen gerincsérvem lesz, akkor nem megéri egy mosogatógép az árát?
Napi félóra 50% szögben állástól meg az lesz, nem erre van a szervezetünk kitalálva...

oc 2011.11.25. 09:41:20

@Cpt. Flint: Ok, pontositok, a hétvégén vettem 10 darabot 150 Ft körül, és nem kinaiban, hanem nagyáruházban. Ha jól rémlik a vileda se volt sokkal drágább.És egy szivacs jó pár mosogatásra elég, azaz a /mosogatás ára elhanyagolható akkor is, ha 20 Ft-ért veszem.

Nem vayok a gép ellen, de megkockáztatom: 2 főnél nem gazdaságosabb. Csak időtakarékosabb.

ifrance 2011.11.25. 09:42:36

úgy látom nem csak nálunk bejövős a "német b betűs" mosogatógép. ezek szerint valamit tényleg tudnak a fiúk a gyárban... :)

konrada 2011.11.25. 09:42:42

@Cpt. Flint:
S persze a mosogatógép költségoldalát megnöveli az, hogy annak a hiányában nincs olyan tárolóhely, ahová a mosatlant teszi az ember.
Ez meg azzal jár, hogy sűrűbben mosogat és így jóval kevesebb edény is kell, aminek azért nem kevés az ára!;))

konrada 2011.11.25. 09:44:46

@ifrance:
No igen, nekem is az a referenciám otthon!;))

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2011.11.25. 09:45:33

Érdemes a képen láthatónál jobb mosogatógépet venni!

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 09:45:54

@Pizsi16:
Testvír!

Én is ezért vettem meg akkor, amikor...
Már sírtam a mosogatás tudatára is. Egy merő sebes ekcéma volt mindkét kezem...

spinat 2011.11.25. 09:45:58

a hosszú-rövid programhoz még annyit, hogy tudomásom szerint a rövid program nagyobb hömérsékleten, több vízzel mosogat, míg a hosszú program kevesebb vízzel, alacsonyabb hömérsékleten (ezért tart tovább). ìgy esetleg a hosszú takarékosabb.m és mivel este kapcsolod be, nem mindegy, hogy meddig megy? reggelre kész.

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 09:48:55

@Cpt. Flint:
Nehogy azt hidd.
Ha sokat kell mosogatni (ez a fenti 38 perc, pl), akkor vagy 10 percenként cserélsz egy kesztyűt (ami szintén drágít, 18 Ft egy), vagy befolyik a víz alá és még rosszabb lesz.
Ha be is kened, akkor fura dzsuvával lesz teli a kézfejed, amit csak lúggal lehet lemosni, ugyanott vagy vele...

Valamiért hónaljig érő, soha ki nem lyukadó és kellően vékony, mosogatásra alkalmas gumikesztyűt nem gyártanak...

Elijah_Baley 2011.11.25. 09:53:51

amúgy a címmel egyetértek, át is küldöm az asszonynak referencia gyanánt :)

oc 2011.11.25. 09:57:31

A kommenteket olvasva azt hiszem én egy elég fura állatfaj vagyok: férfiként semmi bajom a mosogatással, lehet rádiót hallgatni, nyugiban gondolkodni az alatt a 20 perc alatt. :)

És szerencsére a bőröm is birja, a hátam se fáj. Csak néha nincs kedvem, ezért nem 2-3 tányéronként mosogatok, de azért nem engedem kifolyni a mosatlant a konyhából. [erre jó trükk, hogy minimalizálom az elérhető étkészletet. :)) ]

Még egy ok, amiért nekem nem biztos hogy előny a gép: kicsi a konyhám, a gép értékes tárolóhelyet venne el és az egyetlen fiókomat. Ha pedig alacsony gépet veszek, az bőven 100 felett van...

De pl. anyámnál nagyon is jó a gép, egy családi ebéd után szerintem 2 órán keresztül mosogatna, ahelyett, hogy a családdal lenne. Szóval ez is olyan, mint minden más: ésszel kell dönteni. :)

Jozsó_ 2011.11.25. 09:57:46

Igen a mosogatógép tabletta ára valóban hiányzik, de abból én sem veszem meg, ami 20 max. 25 Ft felett van. Az öblítő ára elhanyagolható (kb. 2-3 Ft lehet max.) Ja, és kombinált tabletta esetén sem célszerű elhanyagolni, mert egészen máskor kerül a rendszerbe mint az öblítő. A sót meg pláne nem célszerű elhanyagolni mondván, hogy a tabletta úgyis lágyít, mert az az anyag meg egyáltalán nem jut be a vízlágyító műgyantához, hogy regenerálja.

A 175 percet meg megvédeném, nekünk is Whirlpool, ott ilyen hülye hosszú a mosogatás. Van egy 30 perces, meg egy három órás változat. Közte semmi.

És az árakon felül, ahogy már többen is megjegyezték, az megfizethetetlen, amilyen tiszta lesz az edény, ami kikerül a gépből.

Picsasereghajtó 2011.11.25. 09:58:13

Tehát ha a nő mosogat a gép helyett, akkor 18 Ft-ot spórol 38 perc alatt, tehát kvázi 30 Ft-os órabérért mosogat... Megéri :)

Cpt. Flint 2011.11.25. 09:59:14

@oc: az a tapasztalatom, hogy a 15 Ft-os szivacs 2 mosogatásra jó kb., főleg, ha ilyen víztakarékos módon használod. A viledából 2 db vagy 300 Ft, szóval azért nagy a különbség. és már az is kínai, nem is bír annyit az se.
mi öten vagyunk, és baromi mennyiségű edésny koszolunk. de abban biztos vagyok én is, hogy erre a mosogatógép is ösztönöz, mert ha kézzel kellene mosogatni, sokkal jobban meggondolnám, hogy vegyek-e elő még egy poharat/tányért, vagy inkább elöblítsem. na persze egy ilyen öblítés meg 0,3-0,5 l víz megint...

OftF 2011.11.25. 10:00:19

ha a legdrágább módszer 127 forint, akkor teljesen mindegy, hogy miről beszélünk, álljon ott, akinek 30 órából áll a napja.

KaPé 2011.11.25. 10:01:38

A mosogatógép a hűtő után a második legfontosabb háztartási gép, nélküle egy lakás nem lakható.
Amúgy szüleim is bekajálták ezt a német megbízhatóságot a b betűs márkától, aztán 2 mosógép és egy mosogatógép kidobása után ők is áttértek az electroluxra :D

OftF 2011.11.25. 10:01:52

viszont hiányoltam a környezetterhelés számítását, ha már egyszer ez egy zöldblog :)

Tommmyka 2011.11.25. 10:02:28

és a mosogatószer ára az smafu??????

OftF 2011.11.25. 10:06:17

@KaPé: pechük volt, nálunk is bosch van, 7 éve tolja napi 1-2 menettel, soha semmi baja nem volt, szerelő se látta, már rég behozta az árát.
A 34 in 1 tablettáknak viszont nem szabad hinni, sót mindenképp pakolni kell a gépbe külön, ha jót akarsz. Azért találták ki a csodatablettát, mert rájöttek, hogy ha sót használnak a zemberek, akkor ritkán vesznek új gépet :)

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.11.25. 10:21:44

Ott hibádzik a számítás, hogy ha a mosogatólány felsővezető egy multinál, akkor az órabére annyi, hogy 3 mosogatógépet vesz egy havi béréből.

Másik olvasatban pedig nekem akármennyi pénzt megér, ha az aktuális maca az estét nem a mosogatni valóval, hanem velem tölti.

Akár green akár nem.

Lacka929 2011.11.25. 10:21:55

Nálunk rossz a háziasszony, úgyhogy mi maradunk a gépnél...

Infomaker 2011.11.25. 10:23:24

Nem jó csak a költséget összehasonlítani...ebédelni is lehet kizárólag zsemlét, de mégsem ugyanaz..

Terézágyú 2011.11.25. 10:25:21

1. Egy nap alatt ennyi koszos cucc összegyűlik nektek???

2. A mosogatás összehozza a családot. Az egyik mosogat, a másik törölget, a harmadik elpakol - és közben lehet beszélgetni a közös dolgokról.

Idet 2011.11.25. 10:33:22

Egymedencés mosogató, mellette csöpögtetőtálca. Főzés közben az ember folyamatosan mosogat, a redvásabb főzőedényt beáztatja. Asztali edényt leöblít, mosogatómedencét megtölt (nem színig!), mosogatószer, edény bele, majd leöblít. Dettó a főzőedény. Sohasem mértem, de érzésem - és a vízmérő óra szerint - egyáltalán nem fogyasztok sokat. Igaz, hogy a folyóvizet csak röviden és csakugyan szükséges módon használom. Lakótelepi lakás, ketten vagyunk, de a fiam sokat főzőcskézik.
Nem marad az edény sarka-alja-oldala flekkesen, mosi közben beszélgetni szoktunk, meg rádiót hallgatni. (És a cicánkat próbáljuk eltuszkolni a folyó víz mellől, mert különben órákig pancsolna.)
A fiút nem nagyon engedem mosogatni, mert a vizszámla megugrik, a mosogatószer meg rohamosan fogy...

Terézágyú 2011.11.25. 10:37:34

3. Úgy kell enni, hogy ne maradjon sok maradék a tányéron. Lehet hogy a kenyérrel való kitörölgetés prolidolog, de sokkal könnyebb mosogatni.

Idet 2011.11.25. 10:42:12

@Terézágyú: Törölgetni?? A mai mosogatószerektől az edény cseppmentesen szárad, még a pohár is. Ha csak minden alkalommal nem veszel elő tiszta törlőt, egyszerűen szétkensz egy csomó láthatatlan koszt a már tiszta edényen... legalábbis szerintem.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.11.25. 10:43:08

Mennyibe kerül egy flakon mosogatószer?

És a mosogatógéphez a sok tabletta, meg elő és utószerek? Egy vagyon.

Ez miért maradt ki a cikkből?

Terézágyú 2011.11.25. 10:45:13

@Kiszámoló:
És a kiengedett mosogatóvíz (benne a sok tabletta/mosószer) mennyire "zöld"?

Idet 2011.11.25. 10:47:09

@Terézágyú: Na, ez teljesen igaz. A tunkolás pedig egyszerűen finom!
Ha az embernek és asszonyembernek állatai vannak, akkor meg kifejezetten környezetkímélő a dolog a maradékkal: tyúk, malac (kertes ház) mindent megeszik, a kevésbé kényes kutyák is.

tiszta?? 2011.11.25. 10:50:46

Nem szoktam írogatni, de épp most tartok ott, hogy visszatérek a kézi mosogatásra, annyira rossz a gép hatásfoka. Első gépem egy AEG volt, kétszemélyes háztartásban, sok főzéssel általában kétnaponta ment a gép.de majdnem mindig volt valami piszkosan maradt edény / úgy 1o-3o % körül. Most egy gyengébb géppel általában az edények 7o %-át kell újramosni. És ha ezek piszkosak, akkor tulajdonképpen a többi sem makulátlan. Még a jól sikerültnek tűnő alkalmakkor is azt éreztem, hogy nem tiszta. amikor öblítőt használtam, akkor a DM-es gyerekvédő, keserített szert mindig éreztem az edényken, abba is hagytam az öblítő használatát. Nagyon sok időt spórolt a gép, és most a költséget nem is nézem, de így nem érdemes géppel mosogatni. Van olyan gép, ahol minden gyanú fölött áll az edények tisztasága? Mondjatok ilyet.

balkon-úr 2011.11.25. 10:51:02

Ennyi hozzászólás után, tudok új érvet. A szivacson, minden használat után elinduló baktérium tenyészet. Akármilyen tisztára is öblögeted sok sok vízzel. Szagold meg a szivacsot, mondjuk öt mosogatás után. Pedig (túl) sok vízzel öblítem el.

mézescsók 2011.11.25. 10:52:42

Háztartása válogatja, hogy kinek éri meg.
Nekem van mosogatógépem, messze nem éri meg, mert hetente egyszer főzök, csak akkor használom. A többi napon legfeljebb egy-két bögre, tányér, evőeszköz a mosogatnivaló, amihez bekapcsolni sem érdemes.
De:
- a mosogatógépbe sem dzsuvásan teszem az edényt, hanem némi előtisztítás után,
- a mosatlant a gépben tárolni, amíg sor kerül rá, botorság,
- a kézi mosogatásra fordított idő hasznosabb eltöltésére való hivatkozás kb. olyan csúsztatás, mintha azt mondanánk, hogy ha nem dohányoznál, akkor már régen milliomos lennél.

Terézágyú 2011.11.25. 10:54:42

@balkon-úr:
"A szivacson, minden használat után elinduló baktérium tenyészet."

Miért épp a szivacson? Akkor a mosogatógépben is, nem? Vagy ahol a koszos edényeket tároltad.

A szivacs is teleitta magát a vizes mosószerrel...

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 10:58:12

@tiszta??:

Mióta kihagyják a foszfátokat, azóta nem mosogatja el a ragacsos, megégett, tojásos, vagy tejes cuccokat rendesen egyik sem. Viszont egy öblítéssel megoldható a dolog, nem kell súrolni, mintha kézzel állnál neki...

Akinek nem szükséges a mosogatógép, az nyugodtan mosogasson kézzel. ;-DDD

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 10:59:19

@Szárnyati Gézа:
Ez jó! :-DDD

Bár kétlem, hogy mosogatnék egy ilyen cuccban. ;-DDD

Terézágyú 2011.11.25. 10:59:39

@mézescsók:
"- a kézi mosogatásra fordított idő hasznosabb eltöltésére való hivatkozás kb. olyan csúsztatás, mintha azt mondanánk, hogy ha nem dohányoznál, akkor már régen milliomos lennél. "

Erről eszembe jut Tabi László mondása, akinek egyszer mondta valaki, hogy vegyen kvarcórát, mert azt nem kell mindig felhúzni, mire ő, hogy na jó, de mire szánjam azt a rengeteg időt, amelyet ezzel megspórolok?

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 11:00:37

Amúgy az nagyon jó érzés, mikor a szombati főzőcskézés végeztével leülök a TV elé, felrakom a lábam az asztalra és közben gőzerővel mosogatok. ;-DDD

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.11.25. 11:01:05

@Cpt. Flint: Csak tavaly lehetett levonni az SZJA-ból, egy évig élt a felújítási, javítási költségek utáni adókedvezmény.

Terézágyú 2011.11.25. 11:01:43

Csak nehogy teljesen elfelejtsünk mosogatni emberek... lehet, hogy az új generációra már rárohadna a sok mosatlan, ha lenne egy hosszabb áramszünet...?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.11.25. 11:06:44

@spinat: Igen, szerintem is így van. Mivel este indítjuk el és nem hallatszik a hangja, mindegy, hogy 50 vagy 160 perces a program :)

konrada 2011.11.25. 11:06:58

@mézescsók:
Nézd: az emberek többsége legalább 8 órát dolgozik. Minimum kell 1 óra munkába menet, 1 meg haza. (Jobb esetben ebbe belefér a bolt, esetleg a reggeli.)
8 órát illene az ágyban tölteni (alvás és ...;)
Marad max. 4 óra. Ebbe bele kell férni 2 étkezésnek, fürdésnek, netezésnek, tévézésnek, gyereknevelésnek, szükséges rámolásnak és még ezernyi dolognak.
Hát a ...som mosogatgatson el abból fél órát!;))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.11.25. 11:08:56

@Cpt. Flint: Én csak egy átlagos árat írtam. Persze, én is tudok olcsóbbat venni és törzsvásárlói kedvezményt levonni belőle, akkor máris 30 forint alatt van, és még csak nem is noname gagyi.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.11.25. 11:11:03

A tipikusan 1 éves garancia után pár hónappal elromló gépek problémáját már a legtöbb üzletben kezelik, fizetsz pluszba 5-15%-ot és kapsz érte 4-5 év garanciát.

Terézágyú 2011.11.25. 11:11:43

Egyébként még egy kis dolog a cikkhez:

Igaz, hogy azért kellett az áram a kézi mosogatáshoz is, mert világítani kell - de eközben legalább volt fény a konyhában. Ha valaki más is bement oda (megesik az ilyesmi, pl. a hűtőhöz), akkor ugye neki nem kellett külön villanyt kapcsolni, míg ha nincs ott senki, csak a gép megy, akkor felkapcsolja...
Vagyis a kézi mosogatással még kevesebb plusz áramot számíthatnánk...

konrada 2011.11.25. 11:13:10

@mézescsók:
Nézd: Az emberek többsége minimum 8 órát dolgozik, 1 órát megy oda egyet meg haza. (Jobb esetben ebbe belefér reggeli, bolt.)
8 órát ágyban kéne tölteni, alvás +....;))
A maradék 4 órában 2x enni kéne, gyereket nevelni, fürödni +..., a szükséges rámolandókat elrakni, netezni, olvasni, filmet nézni, közösségi életet élni és még ezernyi dolgot elvégezni.
Hát a ...som mosogasson el abból fél órát!;))

(De a dohányzásban igazad van, aki cigizik az mosogasson is, ő úgy is benne van a szívásban.;))

Terézágyú 2011.11.25. 11:16:33

@konrada:
"A maradék 4 órában"
24-(8+8+1+1)= 6

Ahogy fentebb írtuk, mosogatás közben sok minden lehet még csinálni.

Girhes Joe 2011.11.25. 11:17:50

Én kerek perec megmondtam, hogy nem vagyok hajlandó mosogatni, ha kell, veszünk mosogatógépet. Az asszony viszont tiltakozik ellene kézzel-lábbal, mindjárt azt is leírom, miért... :)

Amikor a kézi mosogatás 20-30 percéről beszélünk, a következőket is figyelembe kéne venni a gép oldalán (a tapasztalat az anyóséknál működő gép használatából származik):

1. a gépbe bepakolás, abból kipakolás se nulla idő, vagy ha igen, akkor összevissza van benne a cucc és baromira nem hatékony a helykihasználás. Ez mondjuk leginkább egy nagyobb vendégség után látványos, volt már hogy 15 percet szötyögtünk vele, hogy rendesen beférjen az egész adag. Ha meg nem fér be egyben, akkor meg többször vissza kell mászkálni a géphez az egyes programok végeztével, ami szintén időveszteség.

2. Zsírosabb, ételmaradékos edényeket elő kell kezelni, nem raktatod be a gépbe fél adag odaszáradt pörkölttel. Ez kapásból kilövi az összes kézkíméléssel, hagyományos mosogató nemhasználatával összefüggő érvet.

3. A nagyobb lábasok, jénaik, tálak eleve nem férnek be, azokat így is, úgy is kézzel kell mosogatni, miközben pont ezeket a legnehezebb, nem a vizes-boros-sörös-pálinkás poharak kilögybölése teszi próbára az ember idegeit. Ez ügyben tehát goto 2. Ha meg valaki mégis megpróbálja berakni, akkor meg úgy ötször járatja a gépet, mire minddel végez, és addig is kint kell tárolni halmokban a mosatlant, ezesetben goto 1.

4. Az előkezelés elhagyása itt-ott megtapadt ételmaradékokat fog eredményezni még a 65 fokos, 3 órás program végén is, aztán lehet vakarászni. Rosszabb esetben az eredetileg nem túl koszos poharakon lesz némi kajamaradék... akkor meg mit érek azzal, hogy a pohár többi része csili-vili???

Egy szó mint száz, a pénzbeni megtakarítás mellett az időbeni se olyan számottevő, az egyetlen szempont, ami indokolja a gépet, az a tányér-pohár-evőeszköz kombó esetében jelentkező kényelem (kellemesebb csak pakolászni, mint mosogatni). De a kézi mosogatást csak ott váltja ki, és ott se tökéletesen, ahol nem főznek otthon.

Aki meg a 20-30 percre szánt munkaidőt kezdi számolgatni vezérigazgatói órabérrel, az gondolom otthon két szalmaszálat se tesz keresztbe, hanem mindent alkalmazottakkal végeztet (takarítónő, kertész, magántanár, bébiszitter, szakács, mindenféle szerelők...), hiszen úgy olcsóbbra jön ki, nemde?

Pierr Kardán 2011.11.25. 11:21:57

Aki egyedülálló férfi és nincs mosogatógépe, annak ezek szerint inkább egy nőt kell szereznie állandóra ?!?!

konrada 2011.11.25. 11:31:06

@Terézágyú: "mosogatás közben sok minden lehet még csinálni"

Lehet, de az ágyban kényelmesebb!;)) De a poént félretéve: nem mindenkinek van olyan amerikai konyhás lakása, melynél a mosogatást végző mellett elfér a pakoló apu, meg az asztalon leckét író gyerek és még a tévére is rálátni.

különvélemény 2011.11.25. 11:32:48

@Gergő77:
Ez nagyon feleshopposra sikerült. :)

Terézágyú 2011.11.25. 11:33:14

@konrada:
"nem mindenkinek van olyan amerikai konyhás lakása, melynél a mosogatást végző mellett elfér a pakoló apu, meg az asztalon leckét író gyerek és még a tévére is rálátni."

De ugyanaz az érv áll a mosogatógépre is: nem mindenkinek van akkora konyhája, hogy még az is befér, és marad mellette hely...

Girhes Joe 2011.11.25. 11:36:48

Ja, még annyi a költségszámítást illetően: akármekkora órabérrel számolunk is, a szabadidő terhére végzett munkát csak akkor lehet pénzbeli költséggént elszámolni, ha valós lehetőséged van rá, hogy abban az időben tényleg pénzkereső munkát végezzél. Különben a mosogatás, teszem azt, 50 forintos órabére nem a munkahelyi órabéreddel, hanem egy nagy büdös nullával áll szemben, hiszen ha nem mosogatnál, akkor se keresnél abban az időben egy büdös vasat se. (Iiimádom az ilyen fiktív számításokat, ez az "abban az időben dolgozhattál volna akár 3000 Ft/h-ért is" kb. olyan érv, mint a zenekalózkodásnál kiszámolni, hogy a kétmillió letöltő akár meg is vehette volna a cédét 4000 Ft-ért, ergo a veszteség 8 milliárd Ft...)

DFK 2011.11.25. 11:39:54

Mi pont most szereltük ki a mosogatógépet és visszaáltunk kézi mosogatásra. Mert ahhoz, hogy egy nem 200 E HUF környéki mosogatógép tisztára mosogasson, ahhoz elébb le kell öblíteni az edényeket, a masszívabban szennyezett lábasokat előre kell áztatani, a tányérok életideje lerövidül a mosogatógéptől (bizony!). Ja, 2 gyerekes család vagyunk, még így is meg lehet szervezni a konyhai munkát, hogy ne legyen mosatlan hegy...

leotile 2011.11.25. 11:40:18

Kimaradt a költségek közül a csatornadíj. Nem kis tétel.

blacklord 2011.11.25. 11:45:54

Aranyos és nekem szimpatikus amit csináltok (fizikus vagyok :-) ).
A pénzügyi vonatkozásról annyit, hogy igazából a gáz energiatartalmát is kéne nézni - szerintem ui. abból is kevesebbet használ a gép. Az összehasonlításban az sántít, hogy míg a kézi mosogatásnál gázzal melegített víz van, addig a mosogatógép ezt árammal teszi meg. Ha olyan gépetek lenne, aminek van külön melegvízbemenete is, akkor soha az életben nem tudnád se utolérni, se lehagyni anyagi szempontból. Sajnos azt is hozzá kell tenni, hogy Magyarországon a max. az oroszok birodalomépítő logikája szempontjából védhető gázmánia sajnálatos következményeként a gázár még mindig nem realisztikus, a lakosságit az ipari rovására támogatják (ez szintén egyike azoknak a fantasztikus mozzanatoknak, amik erősítik a magyar cégek versenyképességét...). Emiatt az összehasonlításotok mérlegében az energetikailag eleve kevésbé hatékony villanyfűtés (realisztikus árral) versenyez a (támogatott árú) gázzal. Ez már középtávon se lesz így (mondjuk 5 év), hosszútávon meg biztosan nem. Szóval igenis jó a mosogatógép a környezetnek, pláne, ha sokan használják! :-)

blacklord 2011.11.25. 11:50:31

@Gombóc_Artúr: jó az érved, bár nem egészen helyes vezetted fel, ui. lefelejtetetted a mosogatógép amortizációját (azaz mondjuk ha tíz éven keresztük heti 2-szer használod, akkor 1000-al elosztod a gép árát, és azt is hozzáveszed az egyszeri mosogatás egyenlegéhez).

Girhes Joe 2011.11.25. 11:52:59

@blacklord:
Igen, az nekem is feltűnt, hogy az egész összehasonlításban a víz felmelegítésének költsége kb. összemérhető a víz megvásárlásának költségével, az összes többi tétel meg kábé elhanyagolható. Zöld szempontból valóban nem a végfogyasztói árat, hanem a felhasznált nyersanyag ill. energia mennyiségét kellene összehasonlítani, és akkor valóban a mosogatógép lenne a nyertes. És a lehető legzöldebb fejlesztés az lenne, ha létrejönne a hideg vízben is hatékony mosogatás/ételkészítés/takarítás/stb, bődületes energiákat használ a civilizáció vízmelegítésre, amely energia aztán megy le a csatorna falán át a földbe.

VolksrodZoli 2011.11.25. 11:55:48

nem is tudom... nálunk már gondot okozna a mosogatógép helyigénye, a mosógép is a konyhában. A vacsora edényeit elmosom, reggel, míg fő a kávé. A reggeli dolgait rögtön utána, az max egy serpenyő, 2-3 tányér villa, bögre. Az ebéd mire tálalva, az edények is elmosva. Szóval valahogy mindig úgy is ott vagyok a konyhában valamiért, nem csinálnék mást. De 5-10 percnél többet a száraz edények pakolásával sem töltök többet a mosogatásra. Édesanyámnak vettünk egyet, cserébe a nagy nagy családi közös ünnepi kajálások lebonyolításáért. Na neki jól jön a húszon tányéroknál. Ez egy eldönthetetlen dilemma. Van amikor jól jön egy mosogató gép, van amikor felesleges. A cikknek inkább úgy látom értelmét, hogy néha nem árt ha a nagyságrendekkel képben van az ember, hogy mi az amikor ég a lámpa, folyik a víz, stb.

zsu_zsu 2011.11.25. 11:55:56

Magasabb szempontok is vannak, nem puszán a pénzről van szó. Egyáltalán nem mindegy, mennyi vizet pocsékolunk mosogatásra. Végre arra is gondolni kellene már, hogy a vízkészlettel illene takarékoskodni. Az sem mindegy, mennyi mosószeres vizet adunk a környezetünknek. Jó lenne már egy kis környezettudatos szemlélet. Nem mellesleg az időmegtakarításon kívül a mosogatógéppel sokkal nagyobb a rend a konyhában, ha mindent azonnal belerakunk (gyerekeket ránevelni nem egyszerű). Se piszkos, se tiszta edényhegyek nincsenek a koynhában.

Gombóc_Artúr · http://zsirverseny.blog.hu 2011.11.25. 12:08:19

Nem akartam zaklatni az amortizációval senkit. Ha nagyon pontosak akarunk lenni, akkor az opportunity cost-ot is bele kell számítani. (Ha a mosogatógép, vagy mosogató vétele helyett más befektetésben fialtatom a pénzem)

A tablettából a nagyon olcsó nem vált be, a lidlistől összekarcolódtak a puhább poharak. A somat nálunk jó középútként bevált, érdemes nézni az időnként nagyon akciós árait (50%), úgyis egy évig tart ki egy dobozzal.

gsc 2011.11.25. 12:20:26

Lássuk csak:
A gép meg a feleség között 18 Ft a különbség és ezt 30 perces munkával érjük el.
Tehát 2 x 18 Ft x 24 óra x 30 nap = 25920 Ft /hó

Aki tehát ennyi nettónál többet keres havonta az jobban jár ha mosogatógépet vesz és azt a fél órát valami hasznosabbal tölti el...

Ezt az összeget nyugodtan megszorozhatjuk még 2 vel és akkor a mosogatószer meg a szervizköltség is benne lesz.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.25. 12:22:18

jo a mosogatogep, talan ha nem a legjobb konyhai eszkoz nalunk

- hogy olcson tudjuk hasznalni, akciosan kell venni a mosogatogep-tabit, kijon akar 20 forintos darabarra (Somat), ha akciosan lehet venni. bar szerintem a folyekony jobb, rovid programnal hatekonyabb az oldodasa

- a draga oblito helyett ecetet kell hasznalni

- a regeneralo so is kivalthato finomitott konyhasoval (a dobozos regeneralo so tartalma 99% konyhaso, 1% adalek)

nalunk evek ota igy megy, a gepben nincs rozsda, az edenyek 99%-ban tisztak, csepp es a legfontosabb, SZAGMENTESEN szaradnak (a gepnek sincs akvarium szaga)

egyedul csak a tepsiket mossuk el kezzel, illetve a romai talat. fabol keszult eszkozeink direkt nincsenek, a gep miatt

valerio 2011.11.25. 12:27:30

Láttam már mosogatógépet, drága is, nincs is hely a konyhában hozzá, szerintem hülyeség, hacsak nem kell naponta 4 embernél többre mosogatni.

Anusha 2011.11.25. 12:27:39

hát ez a cikk több szempontból sem tökéletes
1. nem veszi figyelembe, hogy a gép mennyi edényt mosogat el egy programmal. Többnyire több napit, míg ez a kézi mosogatás 1-2 étkezésnyi szokott lenni
2. nem veszi figyelembe, hogy vannak a gépen más programok is, lehet hogy az ott használt öko program csak 50 fokon mosogat és ezzel energiát takarít meg, de azt az energiát elhasználja azzal, hogy 175 percig fut. Egy 70 fokos de rövidebb program szerintem optimálisabb
3. nem veszi figyelembe az időt mint költséget, a két kajánként 38 perc bizony elég drága, ahogy azt már egy előttem kommentelő kiszámolta a bejárónő munkabér alapján.
4. és abban sem biztos, hogy a folyó vízzel mosogatást a pasi jól végezte. Anyu mindig folyó vízzel mosogatott, ami forrón levisz mindent, tehát nem kell hozzá mosogatószer, sem egy második mosogatás amivel öblít az ember
5. állati frusztráló ezt így kivesézni, hogy 54 vagy 72 forintot fizetett ki rá, amikor ennyiért már egy fél túró rudit sem kapni, a megtakarított összegért pedig kábé 1 deka cukrot.
6.Ami meg még plusz dühítő, hogy mi az, hogy a pasik menjenek ki a konyhából?! Nézzük már ki a férfiakból, hogy tudhatnak ennél hatékonyabban dolgozni, mint itt a kísérletben, (csupán gyakorlás kérdése) Ha van aki mosogoat, és megtakarít a nőnek 38 percet, tán megér 40 forintot... De túl a matekon, az orrunkon túl látva, nem elhanyagolható szempont, hogy ha közösen végzik a házimunkát, összességében több idő jut egymásra, meg minden másra...

[c] 2011.11.25. 12:28:42

@konrada: Nincs ebben semmi sértő, éppen fel is akartam hozni indokként a mosogatógép mellett - hogy tisztábbra mossa az edényeket, mint egy (bármilyen nemű) ember.
Szerintem mindenkinek vannak nem teljesen sima felületű tányérjai, poharai, evőeszközei etc., melyeknek a barázdáiba, mintáiba szeret beköltözni a "kosz" (a zsíros-olajos gőzből lecsapódó ragagós, vékony rétegre gondolok itt elsősorban, amely megül a barázdában, és begyűjt magába más, finom szennyeződéseket), ezeket egy mosogatógép látványosan hatékonyabban tisztítja.

@sosadri
Érdekes felvetés, de hozzátenném: a hatékonyság nem nemtől, hanem gyakorlottságtól függ.

Terézágyú 2011.11.25. 12:29:25

@gsc:
"Aki tehát ennyi nettónál többet keres havonta az jobban jár ha mosogatógépet vesz és azt a fél órát valami hasznosabbal tölti el..."

Mondjuk ez is olyan, hogy ez az álom... :)
Hogy "én nem mosogatok, helyette írom a regényemet, megtanulok szuahéliül, felfedezem a rák ellenszerét, tartalmas beszélgetést folytatok a gyerekemmel..." de nem, mosogatás helyett beülök a tévé elé egy üveg sörrel... :)

Buci-Bigyo (törölt) 2011.11.25. 12:29:39

@Gergő77: JÓ gépet kell venni, és megtanulni bepakolni.Nyugi,nem kell hozzá egyetemi diploma! :D 10 literes fazék simán bemegy.Nyilván nem 45 cm-es, hanem 60 cm-es gépet kell venni, ez az alap.Akkor is kincset ér a gép, ha göthös valaki a családból, herpesze (száj) van stb.
Kézzel nem tudsz ilyen meleg vízzel mosogatni. A feleséged hozzáállása tipikus azoktól,akik nem tudják milyen jó a mosogatógép ill. milyen a jó mosogatógép.:D Rá se ránts, a megfelelő géppel ez az állapot mindenkinél elmúlik! ;D

Terézágyú 2011.11.25. 12:31:19

@tea fan:
"éppen fel is akartam hozni indokként a mosogatógép mellett - hogy tisztábbra mossa az edényeket, mint egy (bármilyen nemű) ember. "

Hát, a fenti hozzászólásokból éppen nem ezt szűrtem le...

[c] 2011.11.25. 12:31:31

@R2D2 & C3PO: Egyszer valami műsorban - nem emlékszem már, mi volt a téma - ujjlenyomatot vettek, illetve próbáltak venni egy negyvenes háziasszonytól. Nem tudtak, mert a háztartási szerek (mosogatószer és társai) annyira tönkretették a bőrét, hogy szinte eltűntek a barázdák.

Girhes Joe 2011.11.25. 12:31:55

@gsc:
Miért, a Te asszonyodnak van lehetősége mosogatás helyett napi fél óra túlmunkával megkeresni azt a pénzt? Mert ha nem, akkor a munkabér beleszámítása a képletbe fiktív, elméleti lehetőség marad. Ez a számítás olyan, mint az, hogy ha a nagyanyám sárga volna és áramszedője lenne, ő volna a villamos...

Terézágyú 2011.11.25. 12:33:16

@Buci-Bigyo:
"A feleséged hozzáállása tipikus azoktól,akik nem tudják milyen jó a mosogatógép ill. milyen a jó mosogatógép.:D Rá se ránts, a megfelelő géppel ez az állapot mindenkinél elmúlik! ;D "

De a te hozzáállásod is tipikus...
Hadd ne mondjam, hogy milyenektől...

phaszfej 2011.11.25. 12:33:22

egy gép sosem fogja pótolni a kézzel az edényre gyakorolt nyomást, tehát a gép nem tisztít, csak felületesen. olcsó parasztvakítás a mosogatógép.

[c] 2011.11.25. 12:33:26

@Terézágyú: Nem tudom, mitől függ, valószínűleg számít a mosogatógép konstrukciója, a tabletta minősége, a hőfok. De csak azt tudom mondani, amit tapasztaltam. (Nincs saját mosogatógépem, de volt alkalmam használni többfélét.)

[c] 2011.11.25. 12:34:32

@Anusha: "De túl a matekon, az orrunkon túl látva, nem elhanyagolható szempont, hogy ha közösen végzik a házimunkát, összességében több idő jut egymásra, meg minden másra... "

Ott a pont.

Victoria Principal 2011.11.25. 12:35:13

A képeket elnézve a mosogatógép túl van terhelve, plusz le kellene öblíteni az edényeket. Valószínűleg a szerelő is hasonlókat fog mondani. Pl. citrommagok remekül eldugítják a gépet. Az ilyen összehasonlításnak nincs értelme, mert a mosogatással eltöltött időt is bele kell számolni. Márpedig amíg 500 forintos órabért fizetnek az alja munkákért is, addig nem éri meg ott állni és vizet folyatva elcseszni egy órát. Ennyi edény tisztességes, a géphez hasonló színvonalú mosogatása egy óra legalább.

Girhes Joe 2011.11.25. 12:36:22

@Buci-Bigyo:
Mondom, a mosogatógépes tapasztalatok nem légbőlkapottak, anyósomék ezzel küzdenek nap mint nap. Igaz, ott valóban keskeny fajta gép van, készséggel elhiszem, hogy ez a gondok egyik oka. De ha egyszer nem volt több hely... És nálunk se lenne, sajnos.

[c] 2011.11.25. 12:38:12

@Terézágyú: Beszélgetésen kívül mi mást még? Nem mondom, az is jó program, de lehet, hogy a beszélgetőpartner akkor épp mást csinálna.

Girhes Joe 2011.11.25. 12:38:45

@tea fan:
"ha közösen végzik a házimunkát, összességében több idő jut egymásra, meg minden másra...

Ott a pont."

Nem feltétlenül, ez pusztán matematikailag is csak akkor igaz, ha házon kívül is kb. ugyanannyi időt tölt a két fél, ellenkező esetben már nem jön ki a számítás.

Girhes Joe 2011.11.25. 12:40:47

@Victoria Principal:
Tőled is megkérdezem: le tudsz akasztani a szögről egy olyan munkát, amiben megkeresed azt az 500 forintos órabért ahelyett, hogy mosogatnál?

Ttina 2011.11.25. 12:43:34

Úgy gondolom mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy kell-e neki mosogatógép vagy sem.
6 éve használok egy kínai gyártmányt, semmi problémám sincs vele. Van benne rövid program - itt nem szárít (30 perc)-, a normál (1 óra 13 perc) és még 2 különböző fokozat. A leggyakrabban használom a normált, ritkán a rövidet.
A gép előtti időkben én folyóvízzel mosogattam, így a gép használatól a vízfogyasztásom 1/3-dával csökkent. Tudom, tudom... de én nem tudok kiengedett, álló vízben mosogatni.
Igyekszem az olcsóbb, akciós tablettákat, kellékeket használni. Úgy gondolom nem ez számít.
Az eredmény: a pár szem kristálypoharamat is beleteszem, a recéiből nagyon szépen kitakarít mindent - pl. csokitorta maradékot:-) A fakanalam is elmosásra kerülnek benne, semmi negatívumot nem tapasztalok.
Úgy gondolom ki kell tapasztalni, hogy hogyan rakodjunk el benne, és minden szép tiszta lesz. Nekem a szerelő, aki beüzemelte azt tanácsolta, hogy egyedül a csontszilánkra kell figyelni, mert az károsíthatja a gépen. Csontot nem mosogatok:-)Egyébként majdnem mindent. Igazándiból két kivételt tudok, a cserépedényt és a kenyérsütő tálját.
Nekem bevált, nem adom, pedig eleinte nagyon tiltakoztam ellene (38 évig).

Girhes Joe 2011.11.25. 12:43:48

Mindenkinek, aki munkabérrel számolgatja a házimunkával töltött időt: ugye takarítani se szoktatok otthon, tekintve, hogy a bejárónőnek alacsonyabb az órabére, mint a sajátotok?

[c] 2011.11.25. 12:44:01

@Terézágyú: Ha szigorúan csak az anyagi szempontokat vesszük figyelembe, ez nyilván nem érv a mosogatógép mellett. De én más szempontokat is mérlegelek, amikor mosogatógép-vásárláson gondolkozom; például, hogy jobb a közérzetem, ha minél kevesebb időt kell efféle nemszeretem feladatokra áldozni.
Akinek ez nem érv a mosogatógép mellett, az miért vett mosógépet? Annak sem a gazdaságossága a legfőbb erénye, hanem az idő, melyet megtakarít a tulajdonosának.
Persze mondhatod, hogy napi 20 perc (=mosogatás) még belefér, de több óra (=mosás) már nem.

Ttina 2011.11.25. 12:45:25

Ja és általában éjjel megy, reggelre tiszta edények várnak és míg tízórait készítek a gyereknek, ki is pakolók belőle mindent.

[c] 2011.11.25. 12:45:58

@Gergő77: Igazad van, én abból indultam ki, hogy mindkét fél főállásban dolgozik (néhány órányi különbség az otthontól távol töltött idő mennyiségében persze így is lehet).

Cpt. Flint 2011.11.25. 12:47:09

@online távmunkás: az biztos, hogy nem csak tavaly, hanem előtte is legalább egy évben. kár, ha megszűnik, bár én nem vettem igénybe.

dekás dezső 2011.11.25. 12:49:57

én lejárok a patakra mosgatni, miközben a marháim legelnek.
egy csajkám van, hozzá kalán-vella-dikics, no meg egy begre. elég ennyi a férfiembernek SZInte mindenre:P

tiszta?? 2011.11.25. 12:50:04

mosogatópárti voltam, főleg a megtakarított idő miatt, de elmúlófélben van.
gumikesztyűvel lehet nagyon forró vízben is mosogatni.
miért győz meg a gépi mosás tisztasága sokatokat? ne a rosszul végzett, dzsuvás szivaccsal, stb. kézi mosogatáshoz viszonyítsátok.
igaz, hogy a recék, redőkben jól moshat, de jól CSAK akkor működik, ha elöblítve, majdnem tisztán paklod be a mosnivalót. tehát plussz víz, matatás, idő. és a ki-bepakolás is sok idő. alig látom előnyét a mindennapokban. de nagy társaság után, azonnal elmosva OK.

Terézágyú 2011.11.25. 12:50:57

@tea fan:
"Beszélgetésen kívül mi mást még?"

Hát a családi élet az főként beszélgetésből áll :) Megbeszélni a gyerekkel a leckét, megbeszélni, hogy mit szeretnénk karácsonyra, hova menjünk nyaralni jövő nyáron.... stb. stb.

"Nem mondom, az is jó program, de lehet, hogy a beszélgetőpartner akkor épp mást csinálna. "

Lehet, de akkor a beszélgetést is elszabotálja - az meg megint másik gond...

ex-dr. vuk 2011.11.25. 12:51:52

50ezer ft javitasi koltseg garanciaidon belul? Azt ugy hogy?

Victoria Principal 2011.11.25. 12:53:45

@Gergő77: Le, pl. promóterkedéssel (amit úton-útfélen hirdetnek még 1000,-Ft-ot is meg lehet keresni óránként, nyilván cége válogatja). Kell az órabérrel számolni. Nincs mindenkinek bejárónője, de ahol tud "felszabadítja" önmagát. Pl. vesz egy mosogatógépet. Mostanában nagyon megy a "zöld" zászló alatt, hogy XY visszaköltözik vidékre és maga termel mindent. Nos, nekik még annyira sincs idejük, mert mindent a napi betevő, plusz fűtőanyag, stb. megteremtésére fordítják. A világ előre halad, minek lépnék vissza? És miért oda lépnek vissza? Menjenek akkor barlangba és világítsanak fáklyával? Vagy az nem kényelmes?

Terézágyú 2011.11.25. 12:54:29

@tea fan:
"például, hogy jobb a közérzetem, ha minél kevesebb időt kell efféle nemszeretem feladatokra áldozni."

Na jó, nyilván ez is érv :) A lustaság :)

Ad abszurdum: Nekem pl. jobb a közérzetem, hogyha nem én kötöm be a cipőfűzömet, ezért csináltattam egy cipőbefűzőgépet :)

szellemkor 2011.11.25. 12:55:36

A mosogatógép az a háztarttási gép amit ha megveszel, onnantól nem érted hogy egyáltalán hogyan tudtál eddig nélküle meglenni. Ez nem forintosítható.
Akinek hobbi a mosogatás az persze más lapra tartozik, de az megint nem pénzkérdés. :-)

[c] 2011.11.25. 12:56:28

@Terézágyú: Mi otthon sokat beszélgettünk, a párommal is folyton beszélgetünk, de nem így tervszerűen, hanem spontán. Azon, hogy a potenciális beszélgetőpartner "épp mást csinálna", nem azt értettem, hogy szabotál, hanem hogy más dolga is lehet éppen akkor, amikor én (vagy bárki) mosogatok.
Az se mindegy, milyen konyháról van szó - egy amerikai típusú konyha-nappaliban összegyűlhet a család, úgy mindjárt kellemesebben telik az idő.

Cpt. Flint 2011.11.25. 12:57:34

@valerio: én is évekig mondtam, hogy hülyeség, aztán most meg már nem adnám semmiért. azután adtam be a derekam, hogy megkérdeztem az igen konzervatív főnökömet, aki ugyanezt mondta akkor.

Terézágyú 2011.11.25. 12:58:07

@Victoria Principal:
"A világ előre halad, minek lépnék vissza? És miért oda lépnek vissza? Menjenek akkor barlangba és világítsanak fáklyával? Vagy az nem kényelmes? "

Csak nehogy legyen valami jó kis áramszünet, és akkor te is ott állsz a barlangodban egy fáklyával a kezedben :)

Mielőtt még azt mondanád, hogy nem szokott áramszünet lenni, emlékeztetlek, hogy talán egy-két éve volt, hogy három napig nem volt áram x településen... :)
Mellesleg itt Pesten is van évente legalább...

Ttina 2011.11.25. 12:58:17

@tiszta??: Jól kell belepakolni.
Soha nem szoktam elmosni/öblíteni az edényeket előtte, és semmi panaszom sincs. Igaz kajamaradék nem marad a tányéron. Még a húsleveses fazekamat is tisztára mossa, nem marad benne lerakódás a csont főzésétől.
Ezt a régi filmekben láttam csak mikor az amerikás családban anyu vacsi után öblögeti a tányérokat és úgy pakol a gépbe...
Ismétlem jól kell bepakolni...

Cpt. Flint 2011.11.25. 12:59:03

@tiszta??: "de jól CSAK akkor működik, ha elöblítve, majdnem tisztán paklod be a mosnivalót."
ez egész egyszerűen nem igaz. valamit akkor rosszul csinálsz. nekem a rászáradt tojást is lehozza 50 fokon.

Terézágyú 2011.11.25. 12:59:30

@tea fan:
"Mi otthon sokat beszélgettünk, a párommal is folyton beszélgetünk, de nem így tervszerűen, hanem spontán."

Hát azért azt nem mondanám, hogy a mosogatás közbeni beszélgetés annyira kemény "tervszerű" lenne... :)

[c] 2011.11.25. 13:00:41

@Terézágyú: "Nekem pl. jobb a közérzetem, hogyha nem én kötöm be a cipőfűzömet, ezért csináltattam egy cipőbefűzőgépet"

Sarkítasz.
A mosogatáson kívül egy csomó más házimunkát is el lehetne végezni kézzel, miért nem teszed? Mert lusta vagy?

Anno a mosógép miatt is ugyanúgy berzenkedtek sokan, mert hogy minek, mikor kézzel is lehet.

Girhes Joe 2011.11.25. 13:01:05

@Victoria Principal:
Természetesen semmi kifogásom a civilizációs fejlődés ellen, sőt! És a mosogatógép is, bár lehet rajta vitatkozni, de sokaknak lehet jó alternatíva. Kényelemből, vízmegtakarításból, bármilyen más megfontolásból, csak könyörgöm, ne mondjuk már azt érvként, hogy "amíg a gép dolgozik, addig én megkeresek X forintot óránként", mert ez az esetek 99%-ában nincs így! Ezzel még nem állítottam, hogy mással tölteni az időt nem jobb dolog, csak éppen pénz, az nem lesz belőle. :)

Victoria Principal 2011.11.25. 13:02:24

@Terézágyú: Budapesten élek, majd ha áramszünet lesz kézzel mosogatok. Ha olyan sokáig nem lesz áram, hogy már kézzel kell folyamatosan mosogatni, akkor megette a fene.

Victoria Principal 2011.11.25. 13:05:48

@Gergő77: Nem azt mondtam, hanem azt kell nézni, hogy Te mennyit keresnél azidő alatt. Nyilván, ha plasztikai sebész vagy többet keresel, mintha raktáros, de egy raktáros nem is nagyon vesz mosogatógépet. Márpedig az idő megfizethetetlen.

Terézágyú 2011.11.25. 13:06:17

@tea fan:
"Sarkítasz."

Igen, odaírtam, hogy "ad abszurdum"... :)))

Girhes Joe 2011.11.25. 13:07:17

@Victoria Principal:
Na de az mekkora élvezet, amikor az elöltöltős mosógép órákra leáll áramszünet miatt a progi kellős közepén, és amíg nem jön vissza a pilács, választhatsz, hogy elárasztod a fürdőszobát, vagy hagyod a cuccost a saját koszos levében fürdeni... :) Mosogatógépnél talán kisebb mértékű ugyanez a probléma.

Terézágyú 2011.11.25. 13:07:27

Na jó, most az újonnan jötteknek megint csak azt tudnám válaszolni, amit már leírtam, úgyhogy kilépek :)

Victoria Principal 2011.11.25. 13:08:18

@Gergő77: Ti hol éltek? Órákig áramszünet?? Mikor, hol?

Girhes Joe 2011.11.25. 13:09:41

@Victoria Principal:
Na pont ez az, ami ELLEN érvelek! Egy plasztikai sebész szabadideje már miért érne többet, mint egy raktárosé? Mert többet keresNE, HA dolgozNA akkor? Dehát nem dolgozik, hanem szabadideje van! Akkor meg nincs értelme munkabérrel számolni. Az sokkal racionálisabb érv, hogy plussz negyed óra a gyerkőccel minden kincset megér. :)))

2011.11.25. 13:09:58

Mit kell ezen annyit rugózni? Ha egyedül reggelizem meg és marad egy kávéscsésze, egy tányér, egy pohár, nyilván elmosogatom és kész.
A vasárnapi ebéd után (öt fő), nyilván jobb bevágni a mosogatógépbe, már csak ezért is, mert jobb lustálkodni, kölkökkel játszani, mint mosogatni.
A miénk egy kb. 10 éves darab (lakással együtt vettük), csak 60 C-on mos, nem hinném, hogy túl energiatakarékos lenne.

Girhes Joe 2011.11.25. 13:11:47

@Victoria Principal:
Azt nem mondtam, hogy ilyesmi gyakran előfordul, egész konkrétan egyszer volt ilyen élményem. Nem is ellenérvnek szántam, csak beszámoltam róla, hogy nem kellemes. :) Az áramszünetben az a szívás, hogy ritkán jön, de pont a legrosszabbkor, és soha nem számítasz rá.

kakukk11 2011.11.25. 13:15:00

1. 45cm mosogatógép, szívás, az alakjából kifolyólag, alapból hátránnyal indul. (A spriccelő körben forog, minél inkább nyújtott téglalap formájú a gép alja, annál rosszabb a hatásfok)

2. SÓ! Minőségi tabletta(ne a reklámnak higgy, hanem tapasztalatodnak) Nekem a calgon all in vált be, a quantum méregdrága, de sz*rt sem ér, somat nem volt rossz, tecso gazdaságos felejtős.
3.Időnként ecetet is kell beleönteni
4.Ésszerű pakolás (Mindenhova jusson víz)
5.Jó fajta mosogatógépet kell venni, nem feltétlen konkrét márkára gondolok, de kerülni kell a legolcsóbb gépeket.

Ezeket betartva az esetek 98%-ban jól végzi a dolgát. Tud hibázni, ezt-azt koszosan hagyni, vagy éppen bekoszolni dolgokat, de nem hiszem hogy tisztaság szempontjából, bármelyik ember is felül tudná múlni a gépet(olyan magas hőmérsékleten mosogat, amit emberi kéz nem bír elviselni, se a bacik).
Asszony megmondta, ha bográcsozás van, a bográcsot én takarítom. Én meg utálok mosogatni, 13L-es bográcsot bedobom a gépbe, 1-2 tányérral az aljára, a felső részbe még lehet pakolni bármit, és makulátlanul eltisztitja a bográcsot, amivel azért lenne munka rendesen, leszedi a kormot is az oldaláról.

Victoria Principal 2011.11.25. 13:15:15

@Gergő77: A "gyerkőc" kifejezés elég sokatmondó. Párom, kedvesem, uram, mi, pocaklakó, ezek a szavak egy bizonyos típusú embercsoportra utalnak. Ők olvassák rajongva a malackaraj, fűszer és lélek, egy nap a városban blogokat, szentírásként véve azoknak minden szavát. És lehetetlen velük vitatkozni, marad a durva, picsába küldős veszekedés, amit én nem igazán szeretnék. De közgazdász biztos nem vagy.

Buci-Bigyo (törölt) 2011.11.25. 13:15:44

@Terézágyú: Segítek: azoktól a nőktől, akik szeretik maguk körül a rendet és a tisztaságot,tesznek is érte, ugyanakkor úgy gondolják, hogy a lakás/ház van őértük és nem ők a lakásért! ;) (nem a háztartási munka életük egyetlen értelme :D )

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 13:16:38

Hát, nem tudom, de míg én főzök, addig a párom mos-vasal (és esetleg porszívóz is). Én a konyhában, ő meg a nappali-fürdőszoba-gardrób hármasban tölti az idejét.
Ordítozhatnánk is, persze...

Victoria Principal 2011.11.25. 13:17:56

@Gergő77: Egy áramszünet (elég sokat éltem már) egy óránál ritkán tart tovább, de már az is alig fordul elő, hogy egy órán át tartson. Ha áramszünet van, akkor amúgy sem fogok a konyhában matatni. Ha majd visszajön az áram, akkor a gép folytatja a mosogatást. Ha nincs áram, akkor kézzel sem fogok mosogatni. Vagy azt egyesek romantikusnak tartják, hogy kézzel mosogatnak és mindezt még gyertyafénynél teszik? Dupla szívás?

Girhes Joe 2011.11.25. 13:20:23

@Victoria Principal:
Mivaaaaaaan? Ezt a személyeskedést most miért kaptam? Hol veszekszem én? :)

Másrészt nincs gyerekem, csak alkalmazom a netes szlenget. Ja és nem vagyok közgazdász, hanem mérnök, éppen ezért nem tartom életszerűnek azt a modellszámítást, hogy egy jobban kereső embernek a szabadideje is többet ér (ha egyáltalán van értelme kifejezni pénzben).

Girhes Joe 2011.11.25. 13:22:11

"Párom, kedvesem, uram, mi, pocaklakó, ezek a szavak egy bizonyos típusú embercsoportra utalnak."

Ezt nem tudom szó nélkül hagyni: oké, a pocaklakó elég speciális nyelvhasználat, de a többivel mi bajod? Ezek közül egyiket se kb. az nem használja, aki egyedül él. Vagy Te a "mi" helyett is azt mondod, hogy "a házastársam, a gyermekem, és én"?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.25. 13:23:57

@Infomaker: És in pislogtam nagyot az időtartamon. A szabadidő megfizethetetlen, ergo a kézi mosás nem versenyképes a gépivel. Aki meg ilyen 50 forintos tételeken akar spóroloni....

R2D2 & C3PO 2011.11.25. 13:24:53

@Gergő77:
Egy jól kereső embernek a szabadideje is többet ér! Meg, sajnos, nem fizetik ki a szakmai tovább képződést sem, rossz néven veszi magát, ha a szaklapokat a cégnél olvasgatom, kényelmesen hátradőlve. Így kénytelen vagyok az ilyesmivel is a szabadidőmben foglalatoskodni...
És ha nem piheni ki magát az ember, vagy nem tart lépést a szakmai újdonságokkal és nem követi a változásokat, akkor elbocsájtják, van helyette másik tucat...

Girhes Joe 2011.11.25. 13:32:03

@R2D2 & C3PO:
Amiről Te beszélsz, az az alulfizetett jólkereső. :)

De most komolyra fordítva, vegyük a következő esetet:
Egy főorvos és egy ápolónő megy egyidőben nyaralni a Balatonra, mindketten autóval. Baleset történik, egy órát állnak a dugóban, ezért mind a ketten pontosan ugyanazzal az egy órával kevesebbet süttethetik a hasukat ugyanazon a strandon, vagyis vesztettek egy órát a szabadidejükből.

Na most, jön a közgazdász, hogy kiszámolja a nemzetgazdasági kárt, amit a baleset okozott, és felírja, hogy a főorvos esetében 5000 forint, az ápolónő esetében 500 forint, órabér alapon. Kérdezem én, mi ebben a ráció? Mert szerintem pontosan ugyanannyi veszteséget szenvedtek el mind a ketten.

gsc 2011.11.25. 13:34:55

@Gergő77: Ez nem a túlmunkáról szól, nem is a munkabérről, hanem hogy mennyit ér fél óra az életedből pénzben kifejezve. A fizetésedet ugyan munkaidő alatt keresed, de akkor is költöd mikor alszol. A számításból csak az derül ki, hogy gazdaságilag mikor nem éri meg mosogatni. Potenciálisan bármely egyéb aktivitás ami elősegíti hogy másnap frissen és kipihenten dolgozhatsz és pénzt kereshetsz jobb, mint az idődet mosogatásra pazarolni. Persze aki élvezetből mosogat arra ez a képlet nem érvényes. ;)

2011.11.25. 13:36:30

@R2D2 & C3PO: Szerintem ezt nem lehet "forintosítani", azt, hogy kinek mennyit ér a szabadideje. Jól kereső ügyvéd kollégám alkoholista, a szabad idejében bódult tekitettel, kezében konyakospoharat forgatva mereszti a seggét otthon.
Ez a szabadidő ugyan miért ér többet, mint egy alacsonyabb jövedelműé?
Úgy már helyesebb: ezt az időt értelmesebben is el tudja tölteni - de ez nem biztos, hogy pénzben kifejezhető. Egy óra olvasás biztosan jobb, mint egy óra mosogatás, de hogy forintban többet ér (mennyivel?), azt nehéz lenne megmondani.
Amúgy azt nehezen képzelem el, hogy a mosogatógép hiánya vezetne el valakinek az elbocsátásához. :)

szmoker (Homo Trollicus) 2011.11.25. 13:37:08

Sok zöld: áramot se használjatok, jó a gyertya is. Vécézni meg jó a bili. Közlekedni meg a lábatok.

cso zsi 2011.11.25. 13:40:50

Kapni normális mosogatógépet, és a fenti hozzászólásokból kitűnik, hogy használni is tudják egyesek.
Akinek nem kell, az mosogasson így: www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QsbjKsWxrT4#t=66s

gsc 2011.11.25. 13:43:05

@Terézágyú: Nem álom, a TV előtt sörözésért elégedettségi bónusz jár, egy bizonyos sörmennyiségig javul az életszínvonal. Sajnos viszont le kell vonni a TV áramköltségét, a sör árát és az elbutulásért járó malust. (kivéve ha színvonalas a TV műsor). :)

cso zsi 2011.11.25. 13:47:08

@Victoria Principal: Az hagyján. Nem elég, hogy sötétben mosogatnál, de közben nem megy az összes többi elektromos konyhai eszköz (mikró, kávéfőző, sütő) sem.
Cirkóséknál meg hiába jönne a falból a melegvíz, ha a szivattyú nem kap áramot.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.11.25. 13:49:48

Vegyük figyelembe, hogy azért ez így nem egészen áll. Persze nem tudom, kinek mi a mérce, de nálunk nem áll halomban a szennyesedény a konyhában. Kaja után elmosogatunk, estére rendbetesszük a konyhát. Amíg nem volt gép addig kézzel, és hétvégente naponta többször is. Nem gyűjtögetjük a szennyes edényt a mosogatóban. A szüleimnek nincs mosogatógépük, ott lehet jobban lemérni, hogy mennyivel több víz, áram, mosogatószer fogy. Ha pedig összejön egy nagyobb adag szennyesedény családi ünnepen, vasárnap, vendégségnél a gép megfizethetetlen. Nem kell az ebéd végén 40 percig ott állni a főzés - sütés után.
A titok a tudatos vásárlásban van. NEm elég az energiatakarékos cimke rajta, azt is meg kell nézni, utána kell járni melyik gép az amelyik strapabíró. Amelyik tényleg jó, keveset kell szervízelni. Mert a gép nyújtotta kényelem és spórolás (mert spórolsz a mindennapokban)megfizethetetlen.
Nálunk hetente 3-4 alkalommal megy a gép átlagban és így sokkal jobban jövünk ki anyagilag, mintha kézzel csinálnánk.

gsc 2011.11.25. 13:56:02

@Gergő77:
...jön a közgazdász, hogy kiszámolja a nemzetgazdasági kárt, amit a baleset okozott, és felírja, hogy a főorvos esetében 5000 forint, az ápolónő esetében 500 forint, órabér alapon. Kérdezem én, mi ebben a ráció? Mert szerintem pontosan ugyanannyi veszteséget szenvedtek el mind a ketten.

Ez igaz, de a potenciális kár a főorvos esetében nagyobb. De ezt ugye megfordíthatjuk. Kit fogsz elküldeni kötszerért a raktárba, a főorvost vagy az ápolónőt? Pontosan ugyanolyan jól fogja mindkettő megoldani a feladatot...

Girhes Joe 2011.11.25. 14:00:35

@gsc:
Pontosan ezt kaparászom az előbbi példámban a főorvos meg az ápolónő szabadidejével. Pontosan miért is ér a nemzetgazdaságnak (egyes értelmezések szerint nekik maguknak is személyesen) tízszer annyit a főorvos egy órás strandolása, mint az ápolónőé? Ebből következne, hogy ha a főorvos mosogat, azt tízszer annyival kellene számolni, mint ha az ápolónő teszi ugyanezt. Értem én, hogy ez egy bevett közgazdasági modell, csak a rációt nem látom benne, persze biztos vannak, akik szerint ezért én vagyok a hülye.

Girhes Joe 2011.11.25. 14:02:33

@gsc:
Egyszerre szóltunk :)

Szóval, kötszerért nyilván az ápolónőt, de akkor éppen _dolgoznak_, és mindkettőnek fizetem a munkaidejét, amiből a főnökükként gazdálkodhatok. De a szabadidejükben _nem_dolgoznak_, hanem pénzben többnyire ki nem fejezhető dolgokat csinálnak. Ennyi a különbség.

Lotyóbridzsida 2011.11.25. 14:10:22

Az időd számolni pénzben szerintem hülyeség, ha nincs bejárónő eleve.
Azért sem fizetek magamnak egy 500-ast, ha lustaságból nem porszívózok fel, és ezzel megtakarítottam fél órát. A házimunkát magunknak csináljuk, így pénzben nem kifejezhető. Meghát ugye kinek mennyit ér a szabadideje...van akinek semmit, van aki aranyárban méri.

EzVan:) 2011.11.25. 14:14:34

@gsc: felesleges, nem tudod meggyőzni, hadd mosogasson kézzel. Nem ismeri az alternatív költséget, mint fogalmat, pedig jó ideje tanítják mérnököknek.

Tök egyszerű, hogy mi kell hozzá:
jó mosogatógép (interneten van sok teszt)
jó mosogatószer
megfelelően berakott edények
a kézikönyvet pedig el kell olvasni, mert lehet, hogy a gyártó leírta, hogyan lehet eredményesen használni a gépet.

(várom már, hogy mikor jön az, hogy a mosógép is sokat fogyaszt, elő a mángorlóval)

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.11.25. 14:15:30

@Lotyóbridzsida: Nem egészen. Ha arra vagy kiváncsi, hogy megéri-e neked csinálni, vagy sem akkor igen. Mert ha annyival számolsz, mint az órabéred, az már jó viszonyítási alap minden olyan dologhoz aminél felmerül, hogy a te idődből megy, vagy a máséból akit megfizetsz, vagy a gép csinálja meg. A te szabadidőd is kifejezhető pénzben, mikor házimunkát végzel. Ez általános hiba mikor arról beszélünk, hogy a nők otthon végzett házimunkája nem munka, merthogy nem fizetnek érte. Vagy te úgy gondolod, hogy a szabadidőd terhére végzett házimunka semmit sem ér?

gsc 2011.11.25. 14:25:37

@Gergő77:
Szerintem mindenki egyetért abban hogy a szabadidő megfizethetetlen. Abban is hogy a szabadidő értéke egyénenként és szituációként változik. Tehát az egyén értékének (és idejének) pénzbeli kifejezése a személyes és társadalmi vonások nélkül alapvetően torz. Viszont a pénzbeli érték kiváló kiindulópont.

A felvázolt problémát igazságosan meg lehet oldani ha átlagoljuk a főorvos és az ápolónő fizetését. Ebben az esetben mindkettő potenciálisan 2250 forintot vesztett nemzetgazdasági alapon.

Az igazságosság elve viszont az ápolónőt fedezet nélküli költekezésre buzdítja, mert virtuális fizetésemelést kapott. ;)

Lotyóbridzsida 2011.11.25. 14:26:14

@lecsekkoltam:
ne forgasd ki a szavaimat.
azt mondtam, hogy nem pénzben kifejezhető a magamnak végzett házimunka.
de ha már itt tartunk, nem annyiért adom a szabadidőmet, mint a munkaidőmet XY cégnek, különben sem. DE! hangsúlyozom, hogy magamnak a legritkább esetben fizetek bármiért is. kvázi soha. ezért hülyeség ezzel számolni, erről beszéltem.:)
mindazonáltal igenis megbecsülöm a házimunkám, és elvárom a férfitól is, hogy kivegye benne a részét, mert ez egy ilyen közös business.
de nem vagyok királylány, nem esik le a karikagyűrű az ujjamról, ha meg kell erőltetnem magam egy mosogatás erejéig. úgyanúgy a házimunka és az élet része, mint a porszívózás.

cso zsi 2011.11.25. 14:28:12

@Szárnyati Gézа: A bemutató után nem sokkal ezt előadtuk a seregben, igaz "sárgatányérral", így az épségben maradt. :)))

Girhes Joe 2011.11.25. 14:28:33

@EzVan:):

Nem nem ismerem, hanem nem tartom életszerűnek. :) Van azért különbség a kettő között. Te még nem találkoztál olyannal, hogy tanítanak Neked valamit, de nem értesz egyet vele?

@lecsekkoltam:

Igen, a nők házimunkája kifejezhető pénzben, de az nem függ attól, ki csinálja meg. Egy óra mosogatás pontosan egy óra mosogatást ér, nem egyenlő egy óra bankigazgatással csak azért, mert az illető hölgy munkaidejében bankigazgató. Erről valóban nem tud meggyőzni a közgazdaságtan.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.11.25. 14:34:18

@Lotyóbridzsida: Nem kiforgatás. Ki lehet fejezni, hogy mennyit ér a te otthoni házimunkád. Nem arról van szó, hogy nem lehetne kifejezni a házimunkád értékét (ha máshogy nem, nézd meg, hogy egy takarítónő mennyiért csinálná meg), hanem hogy nem fizetnek érte. A szavaid kiforgatása az lenne, ha azt kérdezném, ha magadnak legritkább esetben fizetsz bármiért is, akkor vajon mennyiért adod magadnak a szabadidőt?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.11.25. 14:57:27

@Gergő77: LOL, és ha férfiról beszélnénk? Akkor a bankigazgatói fizuval számolnád, vagy Marcsáéval a sarki kifőzde mosogatójának bérével? Valamivel számolni kell, ami reális és kifejező. Munkát végez. Megnézed, hogy mennyi az órabére és megkapod a választ. Máshoz nem mérheted, mert az ő munkaereje a piacon ennyit ér akkor is, ha bankigazgatóként egész nap mosogat vagy ha tárgyal, vagy mittom én mit csinál egy bankigazgató. Nem tudsz mással számolni, mert a gazdasági költséged már a bankigazgatónk férjénél is eltér, ha nem egyenlő a keresetük.

roka 2011.11.25. 16:02:50

A kézi mosogatás és a gépi összehasonlítása, olyan mintha feltennénk a kérdést, gyertya vagy áram kell a lakásba.
A kézi mosogatás tisztító hatása az, hogy tisztának látszik, de tiszta csak 50 foktól lesz az edény, ahhoz azbeszt kesztyű kell az meg káros az egészségre  .Egy jobb mosogatógép figyeli a mosogatóvíz tisztaságát és ezen adatok függvényében adagolja a vizet, mosószert és öblítőt és rövidíti a mosási időt (ezért nem jó a tabletta)! Amíg a koszos kézi szivacsra nyomjuk a jar-jart és 35-40 fokos vízben maszatolunk, ami meg az edényen marad azt megesszük.
Az áramszünetről csak annyit, hogy ma már kevés eszköz tud előállítani melegvizet áram nélkül mert a gázcirkó sem indul el áramszünetben.
És ami kimaradt, a cirkókazán is pár százezer Ft de egy kondenzációs kombi kb. 300ezer forint és az sem tart örökké!

Victoria Principal 2011.11.25. 19:05:31

A mosogatógép az ember életét könnyíti meg. Hogy egy vasárnapi ebéd (vagy egy hétfői vacsora, tök mindegy) után nem KELL újra a konyhában állva (már a főzés alatt is ott állt kb. 2 órát) szívnia 1 órát, hanem pihenhet, olvashat, beszélgethet akárkivel, tévézhet, sétálhat, dughat a férjével, stb. Mert mosogatni KELL, kivéve ha papírtányért használ az ember. Ezt lehet szopva, vagy könnyen csinálni. A könnyű a mosogatógép (ezt mindenki elismeri, kerül, amibe kerül), vagy szopásként, ez a kézi mosogatás (ott állni és vegyszerben turkálva, folyóvízben, ami nem víztakarékos, vagy egy teleeresztett mosogatóban, ami gusztustalan. Csak akinek nincs pénze mosogatógépre, azok irigykedve, zöld zászlót lengetve, nekiesnek a "burzsujnak", aki még hangoztatja is, hogy drága a szabadideje. Mert ez a magyar. Dögöljön meg a szomszéd tehene! Ha én csóró vagyok és nem telik, akkor nehogy már még meg is magyarázzák nekem, hogy az én szabadidőm miért ér kevesebbet, mint egy ügyvédé. Márpedig kevesebbet ér.

cso zsi 2011.11.25. 20:15:50

@Victoria Principal: Áruvásárlási hitelt sokmindenre fel lehet venni, nem csak plazmatévére. :)))
Akinek van tűrhető bére, az össze tudja rakni bármelyikre pár hónap alatt a kp-t is.
Nekem a tv-csere ráér még. A mosogatógépem lassan 8 éves, tavaly kellett egy kisebb ráfordítással az alsó szórófejet cserélni.
A túl olcsó mosogatóporral meggyűlt a bajom, olyan habfürdőt csinált, hogy megállt az élet a gépben.

A témaindító képein látszik, hogy semmire sem jó keskeny masina, ami emlékeztet egy minőségi darabra, mégsem az. Egy normális gép alsó kosarában a tányértartók összecsukhatók, és ahogy más is írta, akár egy bogrács is könnyedén befér.

F.t. 2011.11.26. 11:10:33

@Victoria Principal: @lecsekkoltam:
Tényleg ennyire nem fogjátok fel, hogy ez a szabadidő=munkabér hülyeség?
Akkor nektek érthetően: 'A' legyen felsővezető 10000 ft-o óra bérrel, 'B' nek legyen 2000ft/h, 'C' nek meg 500ft/h. Ti azt állítjátok, hogy ha havi 10 óra mosogatás helyett mosgató gépet használnak (ami legyen mondjuk összesen 1 óra-nyertek havi 9et), akkor ennyivel járnak jobban: megtakrított idő * (órabér - mosogatógép pluszköltsége[ vegyük az 50-t, mint legnagyobbat] ). Azaz 'A' havi 9*(10000-50) = 89550, 'B' 9 *( 2000-50) = 17550, 'C' = 9 *(500-50) = 4050 Ft-tal fog többet keresni. Ezt el is hiszitek?

F.t. 2011.11.26. 11:17:29

@F.t.: Bocs a mosogató géphez: heti 4 tányérnál többet nem szoktam mosogatni szóval nekem abszolút fölösleges. Munkahelyen van, de elég kétesen szoktak kinézni a vele mosott tányérok, de főleg a poharak. (De lehet csak a takarítók használják rosszul)

cso zsi 2011.11.27. 22:14:17

@F.t.: Maradjunk ez utóbbinál.
Lassan 8 éve, hogy itthon beszéltünk a gépről. Addig én is úgy véltem, hogy szennyestároló lesz, vagy egyszerre lesz benne tiszta is, mosatlan is.
Mivel nálunk én vagyok a mosogatásfelelős, háklis vagyok az edények tisztaságára. Fentebb írták az idősödő nőrokonok mosogatási zűrjeit.
Anyóstól is, anyámtól is elhoztuk a mosogatnivalót, anyám rövid időn belül szintén beruházott egy gépre. Sajnos egy keskenyre, hiába mondtuk, hogy azt ne. "Hálistennek" a gari lejárta után valamivel meg is adta magát. Azóta megvette az egyik gyártó akkori csúcskészülékét. Már nem mosogat kézzel, csak a kávéscsészéjét.

Németh András 2012.01.25. 13:39:23

Múltkor volt egy ugyanilyen cikk csak ott a háziasszony sajnos nem tudott számolni.

Viszont ebbe a cikkbe is beleférne még egy avulási költség/szervízköltség a mosogatógéphez. Valamint kimaradt a mosogatószer ára, és az időt talán nem kellene ezen a módon összahasonlítani, hisz a mosogatógép esetén nem 175 percről beszélünk, hanem 25-38 perc szabadidőről.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.10.12. 20:50:08

Akármikor verem időben és minőségben a gépet mosogatásban. Az idióták mákonya a konyha túlgépesítése:)

cso zsi 2012.10.13. 23:27:19

@nomad: Vagy nem mosogatsz, vagy nem használtál még normális gépet, vagy nincs család körülötted.
Hideg víztől nem tisztul a porcelán.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.10.14. 06:15:49

@cso zsi: Nálunk a csapból meleg víz is folyik:)
és családunk minden tagja tud hagyományos módon is jó minőségben mosogatni. Tudom van akinek a trendbe illik a mosogatógép, a fitneszklub , szolárium, a műmell, vibrátor és a mesterséges megtermékenyítés mellé De hidd el, mind ezek nélkül lehet igazán boldogan élni:)

autoitalia 2012.11.13. 15:16:07

@nomad: Nem mosogatsz szebben mint egy gép az teljességgel kizárt. Se műmell se szoli se fitneszklub se vibri ( a mesterséges megtermékenyítést genyó dolog volt ide venni), helyette: közgazdász vagyok, 2000 négyzetméter udvar, veteményes kert, vőlegény(ez pont az ő nickje) jah és mosogatógép.

Tony Almeida 2013.04.16. 16:03:45

Mindig is rettenetesen rühelltünk kézzel mosogatni, 10 év együttélés után szántuk rá magunkat egy mosogatógép megvételére, az asszonyt sikerült nagy nehezen rábeszélni. Komolyan, az egész életünk, létünk magasabb szintre emelkedett :) Nincs kupi a konyhában, soha nem látni egy koszos edényt sem, a mosott cuccok szép zsírmentesek (!), kézi mosogatás soha nem fogja hozni azt a szintet. Ebéd után nyugodtan le tudunk ülni pl. kávézni a TISZTA konyhában. 4-en élünk a háztartásban, számunkra megfizethetetlen a gép.
süti beállítások módosítása