A korábban bejelentett dízelek vagy mikroautók helyett kizárólag hibrid szabadidőjárművek és buszlimuzinok készülnek majd 2013-tól a Honda Tokiótól északra felépülő üzemében. Jó hír ez nem csak a zöld autózás szerelmesei, hanem a márka számára is, hiszen azt jelzi: valóban irányváltásra készül az ökotémához az utóbbi időben szerencsétlenül nyúló autógyártó.
A Honda még az év elején jelentette be, hogy a kutatási fázison túljutva megkezdték egy nagyobb, egyterűekbe és szabadidőjárművekbe szánt hibrid hajtáslánc kifejlesztését. Ez, valamint a hibrid üzem létesítése ismét a környezetbarát autópiac élvonalába emelheti a márkát. A japán autógyártó a kilencvenes években még élen járt a fejlesztések terén, hosszú távú stratégiájában azonban kisebb szerepet szánt a hibrid hajtásnak, mint konkurensei, elsősorban a Toyota.
A következő években tehát két irányba készül haladni a Honda. Egyfelől az Insight új generációjával le szeretné verni a koronát a műfaj jelenlegi királya, a Toyota Prius fejéről - ez nem csak technológiai, hanem lélektani szempontból is komoly kihívás, hiszen a jelenlegi Insight képességei sokaknak okoztak csalódást. Másfelől viszont, és igazából ez jelenthetne igazi áttörést, az észak-amerikai piacon jelenleg nem létezik hibrid hajtású buszlimuzin, így a hangoztatott Honda Odyssey hibrid egy vadonatúj, ígéretes piaci szegmenst nyithatna meg.
Nagyobb modelleihez egyébként új, két villanymotoros hibrid rendszert tervez a Honda: az egyik elektromotor a hajtásba segítene be, a másik kizárólag a lítium-ion akkumulátorok töltését szolgálná. Ugyanez a hajtáslánc egy egyelőre meg nem nevezett Acura modellben is megjelenhetne, amivel (hatalmas késéssel) végre a Honda is beléphetne a luxushibridek piacára.
forrás: www.electricdrive.org