HTML

Zöldblog.hu

Közlekedés, háztartás, energetika, úgy, hogy a bálnák sokáig dalolhassanak az érintetlen őserdőkben.

Linkblog

Friss topikok

Van-e vészfék az olajalapú civilizáció vonatján?

2010.07.23. 11:37 RT76

Nem tisztulnak elég gyorsan

Ideje összeszedniük magukat az autógyártóknak, ha teljesíteni szeretnék a számukra kötelezően előírt, 2012-ben hatályba lépő, Európai Uniós emissziós normákat – derül ki a brit Clean Green Cars tanulmányából. Az elmúlt két hónapban nem csak megtorpant a fejlődés, de egyenesen romlott a flották átlagos CO2-kibocsátása.

Az Európai Unió 2012-re 130 g/km-ben határozta meg az autógyártók megengedett, flottaszintű széndioxid-kibocsátását. Az elmúlt években viszonylag jó ütemben haladtak a kitűzött cél felé a gyárak, ám az elmúlt hónapokban lendületét veszítette a fejlődés. A 2010 első negyedévében regisztrált 145,61 g/km átlaghoz képest a második negyedévben mindössze 0,32 százaléknyit javult a helyzet – miközben az előírt határérték megvalósításához évente mintegy 5 százalékos előrelépésre volna szükség.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy április végére már 145 gramm alá esett az összesített CO2-érték, ez azonban nem a gyártók, hanem a kormányzatok érdeme volt: a különböző roncsprémium-konstrukciók a csekély fogyasztású kisautók vásárlását támogatták, így az eladásokban a korábbiakhoz képest aránytalanul megnőtt a takarékos modellek hányada. Most, a támogatások lezárásával várhatóan lelassul a fejlődés várható – ennek első jele a most tapasztalt visszarendeződés.

Máris van egyébként három gyártó – a Toyota (124,49 g/km), a Fiat (125,05 g/km) és a Mini (129,33 g/km) –, amely teljesíti a két év múlva életbe lépő előírásokat, míg a Citroennek és a Hyundainak már csak kevesebb, mint 2 grammot kell lefaragnia. A legrosszabbul a Chrysler (228,69 g/km), a Land Rover (230,9) és a Porsche (239,90) áll. A listán nem szerepelnek a kizárólag kétüléses autókat előállító márkák.

Toyota iQ - akár 99 g/km CO2-kibocsátás

 

2009. első félév

2010. első félév

változás

Szegmens

átlagos CO2 g/km

átlagos CO2 g/km

%

Törpeautók

117,75

117,51

0,20%

Kisautók

135,76

131,31

3,28%

Alsó-középkategória

150,99

143,44

5,00%

Középkategória

160,30

154,16

3,83%

Prémium kompakt

162,61

149,74

7,91%

Nagyautók

181,28

175,40

3,24%

Luxusautók

236,11

229,11

2,96%

Kis sportautók

174,99

164,52

5,98%

Luxussportkocsik

213,71

199,34

6,72%

Terepjárók

210,54

199,24

5,37%

Buszlimuzinok

188,32

178,08

5,44%

Összesen

152,66

145,40

4,76%

Forrás:  www.cleangreencars.co.uk

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zold.blog.hu/api/trackback/id/tr813154852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása